پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلابه نقل از ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات که برای حضور در همایش دو روزه مدیران و معاونان 31 استان این ستاد به کربلا سفر کرده است، پیش از بازگشت به ایران گفت: الحمدلله این بار نیز همچون گذشته تعامل بسیار خوبی بین مسئولان برگزاری آیین ملکوتی اربعین حسینی برقرار است و امیدوارم شاهد برگزاری همایش جهانی اربعین حسینی بدون کمترین مشکلی برای زائران باشیم.

وی اظهار داشت: در این نشست که با حضور نماینده ولی فقیه در عراق، سفیر جمهوری اسلامی در عراق و سرکنسول ایران در کربلا برگزار شد، پیرامون بررسی برخی مشکلات اربعین سال گذشته و رفع نواقص احتمالی بحث و تبادل نظر شد.
 

955356_625.jpeg


پلارک با بیان اینکه بخشی از بحث‌های این نشست اختصاص به برخی پیشنهادات زائران اربعین و ارائه راهکارهای مناسب داشت، گفت: جلوگیری از هر گونه اسراف و برپایی موکب‌ها در یک مسیر نزدیک به هم از جمله مواردی بود که مورد گفت‌وگوی طرفین همایش قرار گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: ایجاد آمادگی برای استقرار آمایش سرزمینی موکب‌ها که توصیه شده از سوی ستاد مرکزی اربعین و نشات گرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و بر میزبانی مردم عراق تأکید دارد نیز در این نشست مد نظر قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه زائران ایرانی بر خلاف برادران عراقی در ایام اربعین به همه شهرهای مقدس عراق سفر می‌کنند، گفت: هدایت تعدادی از موکب‌ها به دیگر شهرهای مقدس عراق برای ارائه خدمات به زائران از دیگر برنامه‌های مورد تایید این نشست است.

رئیس کمیته اسکان و پذیرایی اربعین حسینی در پایان گفت: بر همین اساس از برخی موکب‌داران خواسته‌ایم آمادگی برای ارائه خدمات در دیگر شهرهای مقدسه را نیز در برنامه‌های خود داشته باشند.