به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، به نقل از معاونت فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، دبیر و اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان از پروژه‌ ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) در کرمان بازدید کردند.

در این بازدید عبدالحسین رحیمی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با بیان توضیحاتی پیرامون چگونگی واگذاری این پروژه به استان کرمان و نحوه‌ انجام کار توضیحاتی ارائه کرد.
وی با بیان اینکه گنبد جدید ارتفاعش 7.5 متر از گنبد فعلی بیشتر و حجمش یک و نیم برابر گنبد فعلی است، افزود: لازمه این کار مقاوم و لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح حرم مطهر بود.
رحیمی بیان کرد: هم‌زمان با آغاز ساخت گنبد حرم مطهر در کرمان، کار لاغر و مقاوم‌سازی ستون‌ها در کربلا نیز آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه همه‌ این کارها با عنایت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با کمک‌های مردمی و بدون کمک دولتی انجام می‌شود، اظهار کرد: هزینه انجام پروژه‌ها معمولا قبل از انجام کار تامین می‌شود اما این اصل در ارتباط با این پروژه هیچگاه عملی نشده بلکه پیشرفت پروژه با تکیه بر عنایات خود اباعبدالله الحسین (ع) و نذورات، هدایا و کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم حاصل شده است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، تفویض اجرای پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) به استان کرمان را سعادتی دانست که نصیب مردم این خطه شده و گفت: این کار با بهترین مصالح و آخرین فناوری روز دنیا در حال انجام است.
رحیمی خاطرنشان کرد: 98 درصد مصالح مورد نیاز پروژه‌ مقاوم‌سازی در کربلا از ایران تامین می‌شود.