به گزارش «پایگاه اختصاصی امام حسین علیه السلام»، مراسم اربعین حسینی هفته گذشته با حضور حدود ۲۰ میلیون زائر از داخل و خارج عراق با شکوه هر چه تمام‌تر با وجود تهدیدهای گروههای تکفیری تروریستی برگزار شد.

راهپیمایی میلیونی زائران و مراسم اربعین حسینی بازتاب گسترده ای در رسانه‌های خارجی البته به استثنای رسانه‌های وابسته به وهابیون و رژیم حاکم بر قطر داشته است.
رسانه‌های خارجی راهپیمایی میلیونی اربعین و مراسم اربعین را جستجوی آرامش و اطمینان در نزدیکی حرم مقدس امام حسین علیه السلام قلمداد کردند.
این رسانه‌ها اخبار و گزارش هایی را به مناسبت اربعین حسینی منتشر کردند:


دویچه وله آلمان نوشته بود: میلیونها عراقی سالروز اربعین امام حسین علیه السلام را در کربلای معلی گرامی داشتند که گاهی به بازگشت سرها یعنی سرهای امام حسین علیه السلام و برخی از اصحابش که همراه وی کشته شدند، برای دفن درکربلا موسوم است.


شبکه سی ان ان هم درگزارش از مراسم میلیونی اربعین حسینی نوشت میلیونها زائر شیعه مراسم اربعین امام حسین علیه السلام را گرامی داشتند.

روزنامه تلگراف هم با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی از حملات گروههای تروریستی مسلح به زائران در کربلای معلی خبر داد.

شبکه الحره هم اعلام کرد: حملات و انفجارهای انتحاری زائران شیعه را در مسیر رفتن به کربلا هدف قرار داد.

شبکه بی بی سی عربی هم گزارش داد: دهها هزار از زائران شیعه با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می‌کردند و نوری المالکی نخست وزیر عراق هم دستور تشدید تدابیر امنیتی را در پی حملات مسلحانه به زائران صادر کرد.

خبرگزاری غربی رویترز هم گزارش داد: شیعیان عربستان، ایران و کویت در اربعین حسینی به کربلای معلی رفتند.

این رسانه نوشت: صدها هزار زائر شیعه به شهر کربلا در جنوب عراق برای احیای اربعین رفتند. همچنین زائرانی از ایران و پاکستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در مراسم اربعین شرکت کردند. این رسانه افزود: بسیاری از زائران شیعه ترجیح می‌دهند با پای پیاده به کربلا بروند زیرا بر این باورند این کارثواب زیادی دارد و برخی دیگر به تهیه غذا واطعام زائران دست می‌زنند.
یک زائر از عربستان به نام حمید منصور به رویترز گفته است: ما از عربستان آمدیم تا به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام خدمت کنیم.
رویترز گزارش داد: دولت عراق برای تامین امنیت زائران، ۱۲۰ هزار نیروی ارتش و پلیس را به خدمت گرفته بود.

روزنامه الوطن کویت هم نوشت: ۴۰ هزار کویتی با پای پیاده به کربلا رفتند. این روزنامه نوشت: هزاران کویتی در راهپیمایی میلیونی به سمت کربلای مقدسه برای احیای اربعین امام حسین علیه السلام شرکت کردند که تعداد زائران شرکت کننده، ۲۲ میلیون نفر برآورد می‌شد که از کشورهای مختلف به ویژه ایران به کربلا رفته بودند.
الوطن همچنین نوشت: انفجارهای تروریستی و افزایش سرمای هوا و سخت‌تر شدن شرایط هم مانع راهپیمایی میلیونی زائران نشد.
این روزنامه تعداد زائران شرکت کننده در مراسم اربعین امسال را بیشتر از سال گذشته اعلام کرد.
الوطن نوشت: تعداد زائران شرکت کننده از کویت در مراسم اربعین که با پای پیاده رفته بودند، ۴۰ هزار نفر برآورد شدند که با سردادن فریاد لبیک یا حسین شرکت کردند.

پایگاه خبری المشهد المصری هم نوشت: میلیونها زائر در مراسم اربعین امام حسین علیه السلام در کربلا با وجود تهدیدهای فزاینده گروههای تکفیری شرکت کردند که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از خارج عراق شرکت کرده بودند.

روزنامه الوسط بحرین هم نوشت جمعیت زائران بحرینی مراسم اربعین حسینی را در کربلا گرامی داشتند.
این روزنامه نوشت: صدها بحرینی از طریق فرودگاههای بغداد و نجف و بقیه از طریق زمینی از راه کویت در مراسم اربعین شرکت کردند.

 

 


به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج