پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی دبیر شورای کتاب مجمع اظهار کرد: این اثر به برداشت‌هایی از سیره و رفتار رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در برخورد با کودکان و نوجوانان پرداخته است.

وی گفت: نگارنده کتاب، پیامبر (ص) را بهترین الگو برای تمامی مراحل تربیتی و والدین در چگونگی رفتارهای خود با کودکان و نوجوانان در زمینه‌های مختلف روحی و جسمی معرفی نموده و تلاش کرده تا رفتارشناسی آن بزرگوار را در قالب چند سرفصل اصلی در دو بخش کودکان و نوجوانان ارائه دهد.

دبیر شورای کتاب تصریح کرد: مولف در بخش اول اثر خود، موضوعاتی چون تربیت، محبت، بوسیدن، بازی و آب و غذا دادن و در بخش دوم توجه به نیروی جوانان و ویژگی‌های آنان، زمان گرایش جوانان به مذهب و استفاده از جوانان در کارهای بزرگ را مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است. اشاره به بعضی از داستان‌ها و اتفاقات تاریخی از دیگر ویژگی‌های این اثر است.

جعفری فراهانی در پایان اظهار داشت: عنوان اصلی کتاب «رفتار پیامبر (ص) با کودکان و نوجوانان» به قلم محمدعلی چنارانی است که دبیرخانه شورای کتاب در راستای شناسایی آثار مورد نیاز به منظور تایید و ترجمه در دستور جلسه شورای کتاب مجمع قرار داد و سرانجام پس از تصویب، ترجمه عربی آن با عنوان «تعامل الرسول (ص) مع الأطفال و الشباب» از سوی اداره ترجمه تهیه و از سوی اداره انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (ص) چاپ و هم اکنون در دسترس عموم علاقه‌مندان و فرهیختگان علم و دانش و دوستداران به بهره گیری از سیره و سنت صحیح نبوی (ص) قرار گرفته است.