به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، «عبدالرحمان الشکرانی» رئیس جمعیت «رسالیون تقدمیون» و فعال شیعی مراکش در مصاحبه با هسبریس گفت: این جمعیت که ریاست آن را برعهده دارم، با وضعیت خفقان کننده‌ای مواجه است و بدون هیچ توجیهی از فعالیت آن جلوگیری می‌کنند، به طوری که این جمعیت مدنی هیچ علامت دینی یا مذهبی ندارد و در این مرکز به همراه ما کسانی که شیعه نیستند، نیز مشغول فعالیت هستند و به این مسئله ایمان دارند که مبارزه اجتماعی ما درباره آزادی عقیدتی و وجدانی است و هیچ توجیهی برای دولت در جلوگیری از فعالیت یک تشکل اجتماعی ندارد و ما شهروندان مراکش هستیم و بر اساس اصول قانون اساسی و ملی فعالیت می‌کنیم.

الشکرانی تاکید کرد: شیعه بودن جرم نیست، بلکه عقیده و روش و سلوک و مکتب جامع معنوی کاملی دارد و دولت حق ندارد معیارهای ملی را بر اساس فلان دین یا مذهب ایجاد کند.

وی ادامه داد: دینداری محبوب ساده مسالمت آمیز و معنوی است، به طوری که ما در فضای کربلای امام حسین (ع) زندگی می‌کنیم و در هوای نجف اشرف تنفس می‌کنیم و در سرزمین نجیبان و اولیایی از آل بیت نبی صلی الله علیه و آله و سلم گام می‌زنیم.

رئیس جمعیت شیعی «رسالیون تقدمیون»، گفت: قرار است که نخستین همایش استثنایی این جمعیت برگزار شود و برای برپایی کمپینی به همین منظور آماده می‌شوند و این همایش پمپاژ خون جدید در شریان‌های این جمعیت خواهد بود که اعضای آن با رعب و ترس و نگرانی و ممنوعیت مواجه‌اند.

 

بیشتر هواداران آل بیت (ع) برای رهایی از شر تروریست‌ها و سلفی‌ها و حملات امنیتی که جان و روح آن‌ها را می‌گیرد، در تقیه به سر می‌برند و این وضعیت در کشوری است که همچنان در مفاهیم قرون وسطایی و بدوی و عقب ماندگی غرق است و از افکار نهیلسیتی وهابی قطع نشده است.



الشکرانی که اخیرا پس از گذراندن یک سال زندان، آزاد شده است، افزود: این جمعیت همچنان در محدودیت بود و این امر باعث شد تا مراکش را به سمت قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به آزادی اعتقادی سوق دهند و این امر به لغو جرم دانستن و تکفیر دینی و مذهبی مختلف و تغییر قانون جنایی منجر شد.

وی تاکید کرد: تشیع آل بیت (ع) همه ملت‌های عربی و اسلامی را در برخواهد گرفت، زیرا به آسانی مفاهیم همزیستی انسانی را ابراز می‌کند و این امر را مسلمانان و عرب‌ها می‌پذیرند و هیچ سختی در این امر وجود ندارد.

این فعال شیعی مراکشی گفت: بیشتر هواداران آل بیت (ع) برای رهایی از شر تروریست‌ها و سلفی‌ها و حملات امنیتی که جان و روح آن‌ها را می‌گیرد، در تقیه به سر می‌برند و این وضعیت در کشوری است که همچنان در مفاهیم قرون وسطایی و بدوی و عقب ماندگی غرق است و از افکار نهیلسیتی وهابی قطع نشده است.

وی افزود: تقیه و پنهان کاری مفاهیم روش شناسی برای مقابله با خطرهاست، به خصوص در سایه کشورهای عربی سنتی که در قالب جنگ دینی و صلیبی و مذهبی زندگی می‌کنند.