به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام» ستاد دائمی ویژه اربعین در راستای تقویت سطح کمی و کیفی تسهیلات برای انبوه زائران ایرانی در عملیات رفت و برگشت در ایام اربعین و سایر مناسبت‌های مشابه با رویکرد شناسایی و تجمیع ظرفیت‌های موجود و ارتقای خدمت‌رسانی به زائران حسینی علیه‌السلام در سازمان حج و زیارت تشکیل شد.

با توجه به نقش محوری سازمان حج و زیارت در تنظیم و ساماندهی سفرهای زیارتی و ویژگی‌های اعزام زائران عتبات به مناسبت اربعین حسینی علیه‌السلام که طبیعتاً ایجاد هماهنگی قوی بین ارگان‌های ذیربط و احداث و توسعه زیرساخت‌های لازم در شهرهای مرزی و مسیرهای بین‌راهی از ضروریات حتمی آن بشمار می‌آید، سازمان حج و زیارت در راستای تقویت سطح کمی و کیفی تسهیلات برای انبوه زائران ایرانی در عملیات رفت و برگشت در ایام اربعین و سایر مناسبت‌های مشابه، اقدام به تشکیل ستاد دائمی اربعین با رویکرد شناسایی و تجمیع ظرفیت‌های موجود و ارتقای خدمت‌رسانی نمود. این تصمیم در شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید قرار گرفت.
در همین راستا دو جلسه کاری با شرکت سردار فضلی جانشین فرماندهی بسیج مستضعفان، سردار یعقوب سلیمانی فرمانده کاروان راهیان نور، سردار آذین فرمانده پشتیبانی ستاد راهیان نور و سردار مصطفی ذباح فرمانده قرارگاه جنوب و غرب راهیان نور در حضور مهندس سعید اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت در محل این سازمان تشکیل شد.
در این جلسات اصول و ضوابط و نحوه بکارگیری امکانات مشترک بسیج و سازمان حج و زیارت در جهت توسعه خدمت‌رسانی شایسته به مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت‌های خودجوش مردمی در ساماندهی اعزام زائران به عتبات هرچه بیشتر استفاده گردد.
شایان ذکر است مسئولین مذکور اخیراً نشستی نیز با حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای قاضی عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در این زمینه داشته اند.

 


به نقل از خبرگزاری حج