به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر علوی تهرانی در مراسم شب‌های ماه مبارک رمضان که در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس برگزار شد، گفت: یکی از مصادیق رحمت حق نماز است که در ماه مبارک رمضان به آن زیاد توصیه شده است.

وی افزود: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در ماه مبارک رمضان نماز بیشتر می‌خواندند. در ماه مبارک رمضان تلاش کنید ابتدا نماز قضاهای خود را بخوانید اگر هم نماز قضا نداشتید نمازهای مستحبی هدیه به ائمه معصومین (ع) بخوانید چرا که بر زندگی شما بسیار اثر خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی با بیان این‌که یکی از اعمالی که به آن زیاد توصیه شده زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) است، عنوان کرد: هر خاکی غیر از خاک کربلا حتی اگر از خانه خدا برداشته شده باشد ارزش ندارد اما خداوند در خاک کربلا شفا قرار داده است به گونه‌ای که حتی خوردن آن را هم شفا قرار داده است.

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که بر اساس روایات رسیده از امام صادق (ع) بر نماز خواندن زنان در مسجد تاکید نشده مگر این‌که برای یادگیری احکام بیایند، اظهار داشت: اما درباره زیارت امام حسین (ع) فرمودند آن بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.

 وی افزود: درباره حج اگر یک سالی امنیت وجود نداشته باشد استطاعت برای شخص ساقط می‌شود، اما درباره زیارت امام حسین (ع) حتی با نبود امنیت توصیه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی درباره برترین زمان زیارت سیدالشهدا (ع)؛ گفت: بر اساس روایات وارده هر زمانی زیارت سیدالشهدا (ع) برتری دارد، اما در اوقاتی شریف محاسبه اعمال چند برابر است و آن بهترین زمان وقتی است که ملائکه برای زیارت پایین می‌آیند، شب اول و نوزدهم یا شب آخر ماه مبارک رمضان شبی است که ملائک برای زیارت امام حسین (ع) حضور پیدا می‌کنند کسی که در این شب‌ها امام حسین (ع) را زیارت کند همچون باد شدید که برگ درختان را می‌ریزد گناهان او ریخته می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که هیچ پدیده‌ای نمی‌تواند جنس منسوخ را پاک و نو کند اما زیارت امام حسین (ع) انسان را چنان پاک می‌کند که گویی شخص تازه به دنیا آمده باشد؛ گفت: زیارت امام حسین (ع) معادل حج واجب و عمره است.

وی افزود: پس از زیارت امام حسین (ع) دو ملک هستند که صدا می‌زنند که ای بنده خدا پاک شدی عمل خود را از سر بگیر؛ ای بنده خدا کار خوبی انجام دادی عمل و اثر گناه شما از بین رفت.

حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی بیان داشت: حضرت سیدالشهدا (ع) همچون خورشیدی هستند که هر کس به ایشان سلام کند به آن منطقه نظر می‌کند و آن‌جا قبه ایشان می‌شود، زیارت امام حسین (ع) از راه دور و کربلا موضوعیت دارد.