به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌و‌بلا به نقل از واحد اطلاع رسانی آستان علوی: هیئتى از روحانیون وبزرگان اهل سنت از استان الانبار عراق به زیارت بارگاه مطهر علوی مشرف شدند و با مسئولین آستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

روحانیون اهل سنت در حرم علوی:

شیخ عبدالقادر الالوسی که در رأس این هیئت حضور داشت طى اظهاراتى به واحد اطلاع رسانى آستان گفت: به دو علت به زیارت حرم مطهر حضرت علی آمدیم. نخست اینکه این امام را که درب شهر دانش پیامبر و شخصیت برجسته امت اسلام است زیارت کرده باشیم و علت دوم ایجاد محبت ودوستی بیشتر در روابط دو سویه با برادران عزیز در استان نجف اشرف است.

الألوسی افزود: اهالى استان الانبار رابطه مستمرى با برادران خود در سایر استان‌ها دارند و در این راستا برنامه‌اى جهت تقویت روابط دو سویه بین تمامى اقوام واقشار مختلف در دو استان نجف اشرف وکربلاى معلى را در پیش گرفته‌ایم.

12.png


کشیش فرانسوى در حرم مطهر علوى:

کشیش «میشل دیبوست» از کشور فرانسه به زیارت بارگاه مطهر علوی مشرف شد و از فضای حرم مطهر و بخش‌های تاریخی عمارت حرم بازدید کرد. این روحانی مسیحی فرانسوی طی مصاحبه‌ای با واحد اطلاع رسانی آستان اظهار داشت: من یک کشیش کاتولیک هستم و در نزدیکی شهر پاریس ساکن هستم و طی چندین سال در مرکز گفت‌وگوی ادیان بیشوپ در پاریس مسئولیت هماهنگی و ارتباط بین مسلمانان ومسیحیان فرانسه را بر عهده داشتم. وی افزود: دیدار و گفت‌وگوی مستمر میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف بسیار ضروری است. شاید با ایجاد ارتباط بین مسلمانان و کلیسای کاتولیک زیاد موافق نباشم اما به ایجاد روابط دوسویه بین مسلمانان و تمامی مسیحیان اعتقاد تام دارم.

زائر مسیحی آستان علوی خاطر نشان کرد: انسانیت یکی از مهمترین مسائل در روند ایجاد ارتباط بین پیروان ادیان مختلف است. هنگام ایجاد ارتباط مهم نیست که با دین یکدیگر آشنا شویم بلکه مهم این است که در ارتباط واحترام متقابل انسانیت شالوده و اساس این ارتباط دو سویه باشد و از طریق انسانیت است که می‌توان عقاید و ادیان و عبادات مردمان دیگر را بشناسیم.

کشیش میشل دیبوست در ادامه گفت: شهر نجف و قبر حضرت علی یک مرکز مهم جهانی است و در این مکان می‌توانیم دریابیم که مردم چگونه با پروردگار خود راز و نیاز می‌کنند و نماز می‌خوانند.

وی تاکید کرد: عتبات عالیات عراق بهترین مکانی است که می‌توان در آنجا معنویت را احساس کرد و فضاى گفت‌وگو بین ادیان را در آن شاهد بود. در اینجا می‌بینیم که مردم چگونه صادقانه و با ایمان خالص از طریق این شخصیت‌های مقدس به پروردگار تقرب می‌جویند.
 

31.png

41.png

51.png