پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، گزارش می‌دهد:

 

رونمایی از کتاب «سیدالشهدا (ع) تجلی عبودیت»

آئین رونمایی از کتاب «سیدالشهدا (ع) تجلی عبودیت» استاد حسین انصاریان، دوشنبه 17 اردیبهشت‌ ماه به همت موسسه دارالعرفان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. کتاب «سیدالشهدا (ع) تجلی عبودیت و عرفان» در چهار فصل و 400 صفحه مطالب نابی را از ابعاد متفاوت قیام امام حسین (ع) و واقعه کربلا بیان می‌کند، این کتاب شامل فصل‌هایی از جمله «حقیقت و چیستی عبودیت»، «تجلی شاخصه‌های فردی عبودیت در شخصیت سیدالشهدا (ع)»، «تجلی شاخصه‌های اجتماعی عبودیت در قیام حسینی» و «سیدالشهدا (ع) تجلی مقام ربوبیت و حریت» است.

 

وضعیت تردد کاروان‌های زیارتی ایران همزمان با انتخابات عراق

سفارت ایران در بغداد در اطلاعیه‌ای از مسدود شدن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی عراق با ایران از ساعت 24 روز 21 اردیبهشت تا ساعت 24 روز 22 اردیبهشت‌ ماه همزمان با برگزاری انتخابات دولت عراق خبر داد و به شهروندان ایرانی توصیه کرد که در این تاریخ مشخص به عراق سفر نکنند.

 

اعزام 12 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات در 4 ماه

حجت‌الاسلام سید محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از اول بهمن‌ ماه سال 96 آغاز شد، اظهار داشت: این اعزام‌ها تا 15 اردیبهشت‌ ماه سال 97 ادامه یافت و آخرین کاروان‌های دانشگاهی نیز روز گذشته از استان‌های خراسان رضوی و همدان به عتبات عالیات اعزام شدند که روز 21 اردیبهشت ماه به ایران اسلامی باز می‌گردند. وی در خصوص آمار اعزام دانشگاهیان در هجدهمین دوره به عتبات عالیات گفت: در این دوره حدود 12 هزار نفر از دانشگاهیان در قالب 317 کاروان شامل اساتید دانشگاه‌ها، دختران دانشجو، متأهلین، پسران و کارمندان دانشگاه‌ها به عتبات عالیات سفر کرده‌اند.

 

مسدودی 48 ساعته تونل جاده کربلا

سرهنگ رضا همتی‌زاده رئیس پلیس‌ راه استان ایلام با اشاره به مسدود شدن تونل راه کربلا، گفت: با توجه به انجام عملیات عمرانی در کیلومتر 11 تونل کاذب راه کربلا، حد فاصل روستای مهدی‌آباد تا تونل راه کربلا این محور به مدت 2 روز از (سه‌شنبه) مسدود خواهد شد.

 

هدیه آیت‌الله‌ العظمی سیستانی به دانشجویان زائر عتبات

آیت‌الله العظمی سیستانی در دیدار تعدادی از دانشجویان زائر عتبات با اشاره به توصیه‌هایی درباره پرداختن به مباحث علمی و خدمت به جامعه، به آن‌ها یک انگشتر دُر نجف هدیه دادند.