به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، مراسم احیای شب نیمه شعبان برای نخستین‌ بار از سوی بعثه مقام معظم رهبری و با همکاری ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

این مراسم به صورت ویژه با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور، شب نیمه شعبان و از ساعت 11 شب تا 2 بامداد در حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به ازدحام جمعیت زائران در روزهای منتهی به نیمه شعبان در شهر مقدس کربلا، از تعطیلی برنامه سخنرانی بعثه مقام معظم رهبری در حرم‌های مطهر خبر داد و گفت: برنامه سخنرانی صبح بعثه در حرم مطهر امام حسین (ع) در روزهای 14 و 15 شعبان تعطیل است.

وی افزود: برنامه سخنرانی بعثه که پس از نماز مغرب و عشا در سرداب علقمی حرم مطهر حضرت قمر بنی هاشم (ع) برگزار می‌شود نیز از شب 13 تا 15 ماه مبارک شعبان تعطیل خواهد بود و آغاز مجدد مراسم در حرم‌های مطهر از 16 ماه شعبان است.

بر اساس این گزارش، جلسه هماهنگی برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان با حضور حجج الاسلام نجفی روحانی، بهجتی، صمدی یزدی، ترابی و آقایان رضایی (نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق)، همدانی (نماینده عمره و عتبات دانشگاهیان در عراق، جمشیدی، شهسواری و رضایی با هدف برنامه‌ریزی در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد که مراسم احیای شب نیمه شعبان از ساعت 11 شب در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شود و طی آن افزون بر سخنرانی و مداحی، زیارت شعبانیه حضرت سیدالشهدا (ع)، صلوات شعبانیه و دعای کمیل قرائت و در پایان قرآن بر سر گرفته شود.