به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین فتحی، مدیر دفتر هنر و ادبیات هلال درباره وضعیت فعلی کتاب‌های عاشورایی گفت: با وجود فضای مجازی، فروش کتاب‌های الکترونیکی رونق بیشتری دارند و فروش کتاب‌های چاپی کاهش یافته است و مانند سابق نیست. اما فضای مجازی مانع رغبت علاقه‌مندان به کتا‌های چاپی نیست و با وجود اینکه شعرهای بزرگانی مانند استاد سازگار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اما باز آثار چنین افرادی مورد استقبال مخاطبان است.
وی افزود: دفتر هنر و ادبیات هلال نیز تحت تأثیر همین فضا، در حوزه مجازی نیز فعالیت‌هایی را از چند سال قبل آغاز کرده و اکنون حضور در این حوزه توسعه یافته است و می‌توان گفت همه آثار چاپی از سوی این دفتر در فروشگاه اینترنتی هلال به صورت الکترونیک در دسترس علاقه‌مندان است و مخاطبان می‌توانند از این طریق، آثار مورد نظر را خریداری کنند.
حجت‌الاسلام فتحی عنوان کرد: تا کنون استقبال مخاطبان از آثار این انتشارات خوب بوده، اما تبلیغات در این زمینه، می‌تواند به شناخت بیشتر مخاطبان نسبت به آثار منتشر شده، کمک کند و ذائقه و سلیقه آن‌ها را به سمت خرید کتاب‌های انتشارات هلال هدایت کند.
وی درباره آثار منتشر شده، تصریح کرد: کتاب‌های مختلف با موضوعات آئینی و عاشورایی از سوی انتشارات هلال منتشر می‌شود، از جمله در زمینه مقاتل و آداب مجالس کتاب و پادکست‌هایی تولید شده که از آثار مورد استقبال مخاطبان بوده است، همچنین کتاب «گنجینه‌الاسرار» عمان سامانی با صدای سید مصطفی موسوی، تهیه و ویراستاری شده و برای صحیح‌خوانی مقتل، کار خوبی است.

در حوزه بازخوانی نغمات قدما نیز «نفیر» را منتشر کردیم که در مجموع اغلب آثار منتشر شده از سوی انتشارات هلال در حوزه شعر آئینی و عاشورایی است و این آثار نیز در زیرمجموعه موضوعات مناسبتی اربعین، رجب و شعبان، ماه رمضان، دهه محرم و صفر و فاطمیه دسته‎‌بندی شده است.
مدیر انتشارات هلال ادامه داد: در رابطه با کتاب‌های عاشورایی که از سوی ناشران مختلف به چاپ می‌رسد، نیازمند پژوهش‌هایی هستیم تا شاهد آثار فاخر در این زمینه باشیم، از سوی دیگر آثاری که از سوی بزرگان و قدما نوشته شده، به زبان روز نیست و نیاز به بازنویسی دارند تا مخاطبان بتوانند به صورت کاربردی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

در این راستا، کارهایی انجام شده اما کم است و محققان، نویسندگان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه باید به صورت تخصصی و علمی به این بحث ورود کنند تا آسیب‌هایی که در این حوزه وجود دارد، از بین برود و شاهد چاپ و انتشار آثار فاخر باشیم.