به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌و‌بلا، مجموعه بین‌المللی عاشورا در ادامه مسیر معرفی جهانی امام حسین (ع) در شب و روز تولد حضرت سیدالشهدا (ع) رویداد جدیدی برگزار کرده است.
این مجموعه مردم نهاد که بعد از کمپین #SayYaHussain (در محرم سال 1396) در دانشگاه‌های آمریکایی نظیر دانشگاه برکلی حضور پیدا کرده و طی رویدادی، دانشجویان غیرمسلمان آمریکایی را با امام حسین (ع) و واقعه عاشورا آشنا کرده بود؛ این بار در شب و روز تولد امام حسین (ع) رویدادی مشترک در ایران و آمریکا برگزار کرده است.
 

n00027875-b.jpg


در بیانیه گروه بین‌المللی عاشورا به مناسبت این اقدام آمده است: جایگاه اساتید در فرهنگ اسلامی کمتر از پدر و مادر نیست. همانطوری که امیرالمومنین علی (ع) فرمودند به احترام پدر و معلمت از جاى برخیز، گر چه فرمانروا باشی، این فرهنگ و این تربیت اسلامی ما را بر آن داشت تا به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت امام حسین (ع) دیداری با اساتید دانشگاهمان در ایالت کالیفرنیا داشته و به عنوان تقدیر از شور و علاقه آن‌ها به تدریس گل‌هایی را با حدیثی از معصومین علیهم‌السلام اهدا کنیم.
 

13970202000428_PhotoL.jpg


همچنین تیم ایرانی مجموعه عاشورا، به صورت همزمان در شب و روز تولد امام حسین (ع) هدیه‌هایی به نام «بذر محبت» به عنوان عیدی در شهرهای تبریز و زنجان به مردم هدیه کرد.
فعالیت‌های مجموعه مردمی و بین‌المللی عاشورا در طی سال مستمر خواهد بود؛ برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید اخبار و برنامه‌های این گروه را در شبکه‌های اجتماعی با آی دی Ashura_info دنبال کنید.