به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌و‌بلا، مرکز پژوهش‌ها و تحقیقات کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی اعلام کرد: به برخی آثار مربوط به مسیر سفر امام حسین (ع) از مکه تا کربلا دست یافته است.

عبدالامیر قریشی مدیر مرکز کربلا در این زمینه گفت: کمیته ناظر بر این پروژه منزل‌های مسیر امام حسین (ع) را بررسی کرده و در این زمینه به برخی آثار و نشانه‌ها دست یافته که این مسیر را به صورت دقیق‌تر مشخص می‌کند.

وی افزود: تحقیقات ما در مناطق صحرایی بر اساس روش‌های علمی همچنان ادامه دارد و توانسته‌ایم به عنوان مثال منطقه الرهیمه در راه نجف اشرف به سوی کربلا را به عنوان یکی از این منازل شناسایی کنیم.

قریشی گفت: نتایجی که در جریان این پروژه تحقیقاتی به دست می‌آید به عنوان بخشی از دانشنامه بزرگ کربلا از سوی مرکز تحقیقات کربلا چاپ و منتشر خواهد شد.

وی افزود: ما در حال بررسی و کاوش در منازل مسیر حرکت امام حسین (ع) از مکه تا کربلا در مرزهای عراق هستیم و هدف ما بیان اختلاف جایگاه و نام این منزل‌ها و همچنین یافتن منزل‌های جدید هستیم که برای اولین بار کشف می‌شود و همچنین معرفی منازلی که تا کنون در منابع تاریخی ذکر نشده است.

قریشی ادامه داد: این منازل می‌تواند زیارتگاهی برای زائران و بازدیدکنندگان و اطلاع آن‌ها از جزئیات این سفر بزرگ امام حسین (ع) باشد.