به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، علی‌رغم این‌که هزینه‌های قابل توجهی از زائران ایرانی برای سفر به عتبات عالیات و اقامت در هتل‌های نجف اشرف و کربلای معلا گرفته می‌شود، اما همچنان کیفیت این هتل‌ها پایین و بعضا غیر قابل تحمل است. در یک نمونه اخیرا جمع 35 نفری از خانواده معظم شهدا و ایثارگران با پرداخت هزینه دو میلیون و یکصد هزار تومان عازم عراق و زیارت ائمه معصومین (ع) شدند اما با کمال تعجب با هتل‌هایی غیر قابل اسکان مواجه شدند.

یکی از زائران در این زمینه گفت: ما در خلوت‌‌ترین ایام سال برای زیارت عتبات ثبت‌نام کردیم، با این حال در دو مرحله و به بهانه افزایش قیمت دلار هزینه‌های دیگری نیز از ما دریافت کردند. وی افزود: با وجود اخذ هزینه دو میلیون و صد هزار تومانی، انتظار داشتیم که در این سفر از رفاه حداقلی برخوردار باشیم اما با کمال تعجب با هتل‌هایی مواجه شدیم که غیر قابل اسکان بود.

این زائر ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم اعلام گروه قیمتی الف از سوی مسئولین، وضعیت بهداشت و نظافت هتل غیر قابل تصور بود به نحوی که مسئول اسکان در نجف پس از حضور در هتل ابراز تاسف کرد!

به گفته وی در و دیوار اتاق‌های هتل چنان کثیف و آلوده است که زائر ایرانی رغبتی برای ورود به آن حتی برای بازدید هم ندارد. وی با انتقاد از مسئولان سازمان حج و زیارت ایران اظهار داشت: حالا که در عراق هستیم و دستمان به جایی نمی‌‌رسد نمی‌دانیم پاسخگو کیست؟ چه کسی با دریافت این هزینه با زائر ائمه (ع) این‌گونه برخورد می‌کند؟

وی افزود: آیا سزاوار است که پول هتل "الف" از زائر گرفته شود اما در عوض او را به جایی ببرند که از ضعیف‌ترین مسافرخانه‌های تهران هم کثیف‌تر باشد؟

این زائر در پاسخ به این سؤال که ممکن است هتل بهتری در نجف وجود نداشته باشد و سطح همه هتل‌ها همین گونه باشد، گفت: به هیچ وجه این‌گونه نیست، اولا هتل‌های بسیار بهتری نیز در این شهر وجود دارد و ثانیا بالفرض هم که این‌گونه باشد، مسئولان مجبور نیستند که به مردم بگویند شما را به هتل "الف" می‌بریم. صریح بگویند به هتلی می‌بریم که از حلبی آباد هم پایین‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: سفر عتبات یک سفر زیارتی و معنوی است و مثل سایر سفرها نیست لذا انتظار می‌رود که مسئولان امر صادقانه با زائران برخورد کنند، نه این‌که به جای یک هتل خوب آن‌ها را به چنین جاهایی ببرند. حداقل اگر شرایط سفر را تسهیل نمی‌کنند، حقوق اولیه زوار را استیفا کنند. ما انتظار نداریم که هتل‌های عراق مانند بهترین هتل‌های تهران باشد اما انتظار داریم که کمترین اصول بهداشتی و رفاهی در آن لحاظ شده باشد.