به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، سومین نشست نمایندگان آستان‌های مقدس جهان اسلام از دور دوم این اجلاسیه‌ها سوم و چهارم اسفند ماه به میزبانی تولیت حرم امیرالمؤمنین (ع) در نجف اشرف برگزار شد و مصوباتی با هدف اعتلای سطح خدمات به زائرین در آستان‌های مقدس، به تصویب رسید.

همچنین، چشم‌انداز آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه برای بالا بردن سطح خدمت به زائرین به عنوان موضوع سومین نشست تولیت‌های آستان‌های مقدس جهان اسلام در کاظمین تعیین شد.

در این نشست پیش‌نویس آیین‌نامه دبیرخانه اجلاس آستان‌های مقدس جهان اسلام نهایی شد و همچنین پیشنهادات در مسیر خدمت به زائر در راستای تسهیل در ارائه خدمات بانکی در چهار چوب قوانین جاری کشورها و همچنین فراهم کردن خدمات به منظور مکالمات و ارتباطات داخلی و بین‌المللی زائران و فراهم کردن امکانات رسانه‌های جمعی و تکنولوژوی‌های نوین ارتباطی ارائه و جمع‌بندی شد.

انتقال تجارب و فعالیت‌های مشترک با هدف توسعه و گسترش ارائه خدمات به زائران و تلاش برای ارائه همه خدمات اعلام شده به تمامی زائران از مذاهب مختلف اسلامی و پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) از هر نژاد، زبان و ملیت از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

این نشست دو مصوبه داشت: مصوبه اول ایجاد تسهیلات لازم با استفاده از ظرفیت خیرین و بانیان جهت زیارت اولی‌ها در عراق و ایران بود و مقرر شد تمامی آستان‌های عراق و ایران بخش خاصی از نذورات و تبرئات را جهت زیارت اولی‌های ایرانی و عراقی اختصاص بدهند و مصوبه دوم توسعه مفهوم خدمت در آستان‌های مقدس با گستره جهانی به این معنا که هر کسی در هر جای دنیا بتواند در ارائه خدمت یا تخصص خودش به صورت افتخاری خادم اهل‌بیت (ع) باشد.

گفتنی است؛ در این نشست نمایندگانی از آستان‌های مقدس امام علی (ع)، امام حسین (ع)، امامین جوادین (ع)، امامین عسکریین (ع)، آستان قدس رضوی، حضرت معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، احمدبن‌موسی الکاظم شاهچراغ (ع)، مسجد مقدس کوفه و مزارهای وابسته به آن، مسجد مقدس جمکران، دیوان وقف شیعی عراق، مدیریت عتبات مقدس و مزارات شریف شیعی در عراق، بعثه حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه کشور حضور داشتند.