به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، محمد بابایی، مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی درباره فعالیت‌های زنده‌یاد عباس ولی‌زاده عنوان کرد: وی از بدو تاسیس دارالکتابه جزء مرتبطان فعال بود و در دوره‌های آموزشی، نشست‌ها و کتابت‌های جمعی که صورت می‌گرفت، از جمله کتابت مصحف اهدایی به عتبه عباسی (ع)، مرکز طبع و نشر را همراهی می‌کرد.

وی با بیان این مطلب گفت: پیش از این نیز ولی‌زاده ارتباطاتی با مرکز داشت و با تاسیس دارالکتابه طی 6، 7 سال اخیر، با این مرکز نیز ارتباط داشت و در زمینه قرآن کریم فعالیت می‌کرد. در حوزه کتابت قرآن و ادعیه و همچنین در حوزه ویراستاری هنری مصاحف به فعالیت مشغول بود.

بابایی با اشاره به این‌که ولی‌زاده به نرم‌افزارهای کامپیوتری مسلط بود و ویرایش قرآن و تصحیح نسخه‌های قدیمی قرآن را برای این مرکز انجام می‌داد، ادامه داد: ولی همکار و همراه خوبی برای فعالیت‌های قرآنی مرکز طبع و نشر قرآن به شمار می‌آمد.

وی افزود: مرحوم عباس ولی‌زاده به همراه برادرش رضا ولی‌زاده، بسیار فعال بودند و تعداد بسیاری قرآن، منتخب ادعیه، مفاتیح الجنان و سایر کتب دینی را کتابت کرده‌اند. وی را می‌توان از جمله پُرکاران این عرصه به شمار آورد که درگذشت وی، لطمه‌ای برای جامعه هنری و قرآنی کشور است.

بابایی درباره عرصه فعالیت ولی‌زاده اظهار کرد: وی در حوزه خط نسخ ایرانی فعال بود. ویژگی‌ خط وی، خوانایی و درشت‌نویسی بود؛ دو نکته‌ای که برای مردم ما بسیار مهم است تا بتوانند آسان‌تر کلمات قرآن را بخوانند.

وی همچنین گفت: ولی‌زاده به سفارش ناشران متعدد در حوزه قرآن کریم به کتابت می‌پرداخت، البته ایشان برای دارالکتابه کتابت کاملی از قرآن نداشت. قرآن‌هایی به خط گروهی از کاتبان را از ایشان داشتیم که به مناسبت‌های مختلف کتابت می‌شد؛ برای مثال در کتابت مصحفی به صورت گروهی برای اهدا به امامین جوادین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) همکاری کرده است.