به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا؛

این زائران، پس از 42 روز پیاده‌روی در حرم مطهر امام رضا (ع) حضور یافتند و از برنامه‌هایی که به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برای آنان تدارک دیده شده بود، بهره‌مند شدند.

یکی از زائران پیاده حرم امام رضا (ع) در حاشیه این تشرف گفت: موکب «انصارالولایت» همزمان با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص)، برای تعظیم شعائر اهل‌بیت (ع) عصمت و طهارت و به عشق زیارت امام هشتم (ع) از کیلومترها راه دور، به بارگاه منور رضوی مشرف شده است.

ابوعلی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در خصوص فضیلت و اهمیت زیارت تصریح کرد: این امام بزرگوار می‌فرمایند: خداوند رحمت کند کسی را که امر ما را حیا کرده است و همچنین در حدیثی آمده است، هر کس حضرت رضا (ع) را در غربتش زیارت کند و بداند که او بعد از پدر، امام واجب‌الاطاعه از جانب خداوند عزوجل است، همانند کسى است که رسول‌الله (ص) را زیارت کرده باشد.

وی با بیان این‌که در طول راه با سختی‌ها و مشکلات زیادی مواجه شدیم افزود: اکثر این کاروان را افرادی مسن و سالخورده تشکیل می‌دهند. تمام آن‌ها سختی‌ها و سرمای زیادی که در مسیر راه وجود داشت را با جان و دل تحمل کردند تا به دیدار یار نائل شوند.

این زائر عراقی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات جمهوری اسلامی ایران و مسئولان آستان قدس رضوی ابراز کرد: همه مردم ایران در مسیر راه از ما به بهترین نحو پذیرایی کردند و با استقبال گرم آنان مواجه شدیم.

وی با بیان این‌که تمام مردم عراق مشتاق و دلباخته زیارت حرم علی‌بن‌موسی الرضا (ع) هستند، خاطر نشان کرد: بسیار خوشحالم که توانستم در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به پابوسی حضرت ثامن الائمه (ع)، این امام همام مشرف شوم.