به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، به نقل از شفقنا عراق، آیت‌الله نجفی اظهار کرد: عراق دارای جایگاه والایی است و مردم آن باید همگی در راستای رساندنش به جایگاه شایسته آن تلاش کنند.

وی همچنین در دیدرا هیئتی از آستان قدس عباسی  و مومنانی از داخل عراق بر اهمیت فداکاری و اخلاص در راه خدمت به زائران اهل‌بیت علیهم السلام تاکید کرد.

آیت‌الله نجفی افزود: کار کردن در آستان‌های مقدس افتخار بزرگی است و کارکنان این اماکن مقدسه مسئولیت بزرگی در راستای ترسیم اخلاق اهل‌بیت (ع) در رفتار روزانه با مردم عامه و خصوصا زائران بر عهده دارند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر این‌که لازم است مومنان اهمیت نعمت ولایت اهل‌بیت (ع) را بدانند، افزود: دلیل چنین موضوعی این است که اهل‌بیت (ع) هدایتگران واقعی در دنیا و آخرت هستند و پایبندی به سیره ایشان حقی بر گردن مومنان است .

آیت‌الله نجفی تاکید کرد: باید با اعمال و رفتارمان، مبلغان واقعی اهل‌بیت (ع) باشیم چرا که این موضوع چراغ راه پیشرفت و موفقیت ما در دنیا و آخرت محسوب می‌شود.

از طرف دیگر حضرت آیت‌الله نجفی در دیدار عمار الحکیم گفت: لازم است سیاستمداران از اهمیت مرحله آتی و لزوم رسیدگی به اوضاع مردم مظلوم عراق پس از آن همه رنج و محرومیت آگاه باشند.

مرجع تقلید شیعیان همچنین در این دیدار بر لزوم نابودی انواع و اقسام فساد تاکید کرد.

عمار حکیم نیز در این دیدار شرحی از آخرین وضعیت روند سیاسی عراق به حضرت آیت‌الله نجفی ارائه کرد.