به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، میثم قدس‌پور بیان کرد: در بخش بین‌المللی این سوگواره اعضای هیئت داوران سومین مسابقه بین‌المللی عکس «مهر محرم» متشکل از استادان عکاسی ایران کمال‌الدین شاهرخ، امیرعلی جوادیان و داوود یاراحمدی هستند که پس از بررسی چند باره آثار، راه‌یافتگان به نمایشگاه را در بخش‌های تک عکس حرفه‌ای، مجموعه عکس و تجربه (تلفن همراه) انتخاب می‌کنند.
وی گفت: هیئت داوران دهمین سوگواره ملی عکس «مهر محرم» نیز شامل استادان عکاسی ایران افشین بختیار، سید عباس میرهاشمی و خسرو به‌آئین هستند که پس از بررسی چند روزه آثار، راه‌یافتگان به نمایشگاه در بخش‌های تک عکس حرفه‌ای، مجموعه عکس، تجربه (تلفن همراه) و بخش ویژه استان سمنان را انتخاب کرده‌اند.
قدس‌پور از ارسال قریب به 10 هزار اثر به این سوگواره در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: شمار آثار ارسالی به این سوگواره امسال 25 درصد افزایش دارد. این مسابقه در بخش‌های مختلف فیلم کوتاه، عکس، رسانه‌های برخط و همچنین نرم‌افزارها برگزار شد.
دبیر سوگواره ملی مهر محرم در استان سمنان گفت: در بخش هنرهای دیجیتال که شامل فیلم کوتاه سه‌دقیقه‌ای و همچنین عکس است هشت هزار و 502 اثر به دبیرخانه ارسال شد که شامل 96 فیلم کوتاه و 8 هزار و 406 عکس است.
قدس‌پور با بیان این‌که این تعداد عکس از یک هزار و 254 عکاس به دبیرخانه ارسال شد، متذکر شد: مسابقه عکس در دو بخش ملی و بین‌المللی برگزار شد که در بخش ملی نیز شامل تک عکس حرفه‌ای، مجموعه عکس، بخش نگاه هنری و خلاقانه و با موضوع آئین‌های عزاداری محرم در روستاها و شهرهای ایران بود.
وی اضافه کرد: در بخش بین‌المللی مسابقه عکس نیز که شامل مجموعه عکس، تک عکس حرفه‌ای و تجربه با موضوعات راهپیمایی اربعین حسینی و عزاداری ماه محرم در نقاط مختلف جهان اسلام بود آثاری از کشورهای مختلف به دبیرخانه ارسال شد.
دبیر سوگواره ملی مهر محرم در استان سمنان با بیان این‌که آثار مختلفی در بخش بین‌الملل به دبیرخانه ارسال ‌شده است افزود: از 14 کشور جهان اسلامی از جمله آذربایجان، افغانستان، عراق، ترکیه، سوریه، آلمان، فنلاند، انگلستان، هلند، هندوستان و لبنان قریب به دو هزار و 800 اثر به این مسابقه ارسال ‌شده است.
عکس‌ها مربوط به آیین‌های عزاداری ایام محرم و نیز راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است.
نمایشگاه آثار برگزیده این سوگواره از بیست و یکم بهمن در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برپا می‌شود.
دبیر سوگواره ملی و بین‌المللی مهر محرم با بیان این‌که نمایشگاه مذکور تا اول اسفندماه ادامه دارد گفت: اختتامیه این سوگواره نیز بیست و پنجم بهمن در تالار تئاتر شهر سمنان برگزار خواهد شد.