به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، کتاب «حضرت زینب کبری (س)» عنوان اثری است که به سیمای انقلابی، جاودانه و اعجاب‌انگیزی که باید از نو شناخته شود می‌پردازد. این کتاب به کوشش اندیشکده پیام‌آور حماسه کربلا منتشر شده است.

فرازی از خطبه حضرت زینب سلام الله علیها در پشت جلد کتاب آورده شده است که بخشی از آن به این شرح است: «هر حیله‌ای که داری به کار دار و از هر کوششی که توانی دست مدار و دست دشمنی بر آر که به خدا این عار به روزگار تو شسته نشود. قسم به آن‌که ما را به وحی و قرآن و نبوت کرامت بخشید، تو هر کاری کنی نخواهی توانست نام و نشان و یاد ما را از جریده عالم بزدایی...»

در مقدمه این کتاب سه بیان کلیدی در بیانات مقام معظم رهبری شناسایی و مطرح شده است که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ نمونه کامل، جامع و دارای ابعاد گوناگون شخصیتی، الگو و اسوه برای تربیت زنان مسلمان و یک چهره سترگ و جاودانه جهانی برای بشریت. حضرت زینب (س) دارای 7 ویژگی و خصوصیات بی‌بدیل و در اوج کمال و افتخار است؛ وی پیام‌آور انقلاب جاودانه کربلا بود و کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود. ایشان همچنین حماسه‌‌آفرین نبرد تاریخ‌ساز پیروزی در شکست بود و توانست در کمتر از 40 روز، حکومت ننگین و فاسد یزید را به سقوط و زباله‌دان تاریخ بسپرد.

حضرت زینب (س) الگوی تمام عیار جنگ نرم شامل جنگ در فرآیند سه‌گانه استحاله، بی‌ثبات‌سازی و براندازی نرم بود و برنامه قیام و حرکت حضرتش در سه مولفه یاد شده دقیقا قابل ترسیم و ارائه است. این بانو همچنین پرچمدار و قهرمان عرصه مدیریت در بحران بود. وی نماد راستین صبر، مقاومت و تجسم راستین شهامت و ایستادگی و از سوی دیگر الگوی زن مسلمان مبارز برای تمام عصرها و نسل‌هاست.

«حضرت زینب کبری (س)» در 40 صفحه و شمارگان 2000 نسخه از سوی انتشارات آزما به چاپ رسیده است.