به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات الرافدین از افزایش پرواز هواپیماهای ارتش بر فراز تمام مناطقی که شاهد حرکت گسترده زائران در استانهای ذی قار، المثنی و میسان به سمت کربلای معلی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی است، خبر داد.

پروازهای هواپیماهای ارتش در چارچوب طرح امنیتی انجام می‌شود که نیروهای مسلح عراق برای حمایت از زائرانی که به سمت کربلای معلی با پای پیاده در حال حرکت هستند، انجام می‌دهند.
این منبع به رادیوالمربد گفت: پروازهای هوایی، شامل مناطق صحرایی و راههایی می‌شود که زائران را به مراکز شهرها می‌رسانند و فرماندهی عملیات در سایه اطلاعاتی که تصریح می‌کند امکان استفادهگروههای مسلح از مناطق صحرایی برای حمله به زائران وجود دارد، پروازهای هوایی را انجام می‌دهد.
این منبع از اقدامات پیشگیرانه فرماندهی نیروی هوایی عراق در راستای حمایت از میلیونها زائری خبر داد که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به سمت کربلای معلی در حال حرکت هستند.
با وجود تشدید تدابیر امنیتی برای حفظ امنیت کاروانهای عزاداران حسینی، تروریستهای تکفیری طی روزهای گذشته، از طریق خودروهای بمبگذاری شده و حملات مسلحانه، به زائران بیگناه حمله کردند که دست کم 90 زائر شهید و زخمی شده اند.

 


به نقل از خبرگزاری حج