به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام کرب و بلا به نقل از ایرنا، 'داریوش رضوانی' مشاور معاون فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که سرپرستی این هیات را بر عهده دارد، در جلسه ای با قائم مقام وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق، گفت که هنرمندان ایرانی آمادگی دارند در یک کار مشترک با همکاری هنرمندان عراقی، اینگونه آثار فاخر سینمایی و هنری را تولید کنند.
وی در این جلسه در محل ساختمان وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق گفت که زیارت باشکوه اربعین حسینی در سطح دنیا بی نظیر است و می توان، دستمایه کم نظیری برای ساخت آثار ماندگار سینمایی و هنری باشد.
به گفته وی، با ساخت این گونه کارهای مشترک فرهنگی و هنری می توان به شیواترین شکل، پیام اربعین حسینی را به سراسر دنیا رساند.
'جابر الجابری' قائم مقام وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت که در دیدار اخیری که با مراجع عظام در نجف اشرف داشته، به موفقیت های چشمگیری که ایران در زمینه سینما در سطح دنیا به دست آورده، اشاره کرده است.
وی خاطر نشان کرد که حضور بیش از 20 میلیون نفر از اقوام و ملل مختلف دنیا در زیارت اربعین حسینی، آن را در سطح جهان به یک حادثه کم نظیر تبدیل کرده و ضروری است که در حوزه سینما و هنر، این اتفاق بزرگ، به شیوه ای هنرمندانه ثبت و ضبط شود. 
به گفته وی، سینمای ایران در سطح جهان توانسته است که ، پیام، رویکرد و دیدگاه تازه ای ارائه کند و همین امر باعث شده که سینمای ایران در سطح بین المللی مورد توجه قرار گیرد.
در این دیدار رضوانی همچنین از آمادگی ایران برای همکاری در زمینه چاپ و نشر کتاب های دانشگاهی، درسی و عمومی خبر داد و گفت که ایران در بخش و چاپ و نشر، پیشرفت های خوبی به دست آورده است.
وی همچنین از از جابر الجابری برای شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دعوت رسمی به عمل آورد و الجابری از این دعوت استقبال کرد.
 هیات فرهنگی و هنری ایرانی که با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق به بغداد سفر کرده است، همچنین با مسوولانی از عتبات عالیات در عراق و مسوول چاپ و نشر در وزارت فرهنگ عراق نیز دیدار و گفت وگو کرده است.