به گزارش خبرگزاری رضوی از استان اردبیل، اسفندیار هوشیار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل در جریان سفر به شهرستان مرزی گرمی و دیدار با امام جمعه و مسئولین این شهرستان، با اعلام این خبر، اظهار داشت: پیشینه تاریخی مردم استان اردبیل در آیین‌های عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر، عشق و ارادت وصف‌ناپذیر مردم این منطقه به ساحت قدسی حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و موقعیت مناسب اردبیل، بستری فراهم کرده تا همه ساله زائران زیادی از کشورهای منطقه قفقاز برای حضور در مراسم اربعین حسینی از این استان عبور کرده و راهی کربلا شوند.
وی افزود: همین ویژگی‌ها و ظرفیت‌ها ما را بر آن داشته تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با ستاد مرکزی عتبات عالیات کشور، عملیات ساخت پروژه ویژه‌ای را در قالب زائرسرای استان اردبیل در کشور عراق بر عهده بگیریم.
هوشیار با اعلام این‌که در صورت تایید ستاد بازسازی عتبات عالیات، عملیات اجرایی این پروژه از اوایل بهار سال آینده آغاز می‌شود، گفت: پروژه زائرسرای استان اردبیل در میان سایر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات، جزو اولویت‌هاست.
وی با اشاره به این‌که در صورت توافق ستاد مرکزی عتبات عالیات کشور با راه‌اندازی چنین پروژه بی‌نظیری در کشور عراق نیاز به مشارکت خیران و مردم داریم، افزود: انتظار می‌رود تا مردم همچون سایر پروژه‌های بازسازی عتبات عالیات استان در ساخت و راه‌اندازی این مجموعه نیز همکاری‌های لازم را داشته باشند که در این زمینه از ظرفیت خیران و نیکوکاران در سطح استان به خوبی بهره‌مند خواهیم شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل با بیان این‌که در حال حاضر احداث 400 مترمربع از صحن حضرت زهرا سلام الله علیها در نجف اشرف را مردم ولایتمدار و حسینی اردبیل متقبل شده‌اند، گفت: ما هم‌اکنون با مشارکت مردم حسینی استان اردبیل در احداث 400 مترمربع از مجموع 220 هزار مترمربع از صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف مشارکت داریم و در حد وسع و توان نیز سعی داریم به تقویت این جبهه کمک کنیم.
هوشیار، اهمیت بازسازی، توسعه و تجهیز حرم‌های مطهر حضرات معصومین (ع) را یادآور شد و گفت: جایگاه استان اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت در بازسازی عتبات عالیات برجسته بوده و امیدواریم با ایجاد این زائرسرا بتوانیم به شایستگی از زائران حسینی استقبال و پذیرایی کنیم.