کوروش زارعی در خصوص ساختار و تولید نمایش مذهبی "معمای مطربان پریشان" توضیح داد: ما همیشه در اجرای نمایش هایمان یک شیوه آرکائیک و کلاسیک داریم، اما این بار در نمایشمان نگاه و زاویه دید متفاوتی به وقایع کربلا داشته‌ایم.  ما این نمایش را به دلیل وجود گروهی نوازنده، با فضای کمدی شروع کرده‌ایم و پس از مشاهده کمی طنز موقعیت، در یک سوم پایانی نمایش وارد فضای تراژیک کربلا می‌شویم. 
زارعی همچنین افزود: برای تولید این اثر نمایشی، که کاری از دفتر نمایش بچه‌های مسجد است، 45 روز تمرین کردیم. این دفتر به تازگی در دل حوزه هنری شکل گرفته تا محلی باشد برای حضور و فعالیت علاقه‌مندان به تئاترهای ارزشی و دینی. 
در خلاصه داستان نمایش "معمای مطربان پریشان" آمده است: یزید جشن بزرگی برای ورود اسرا ترتیب داده و از بهترین مطربان شهر دمشق و شام دعوت کرده تا در این مجلس به پایکوبی بپردازند. در این مراسم ناگهان سر بر نیزه امام حسین علیه السلام، سوره کهف می خواند و مجلس به هم می خورد و این، آغاز ماجراست. 
سیروس همتی، امیر کربلایی زاده، مجید امیری، سید وحید میریونسی، علیرضا عمرانی ناظم، سید محمدمهدی هاشمی دانا، زین العابدین تقی پور، امیر لطفعلی، رضا طهماسبی و رضا حجارزاده در این نمایش ایفای نقش می کنند. 
گفتنی است، نمایش "معمای مطربان پریشان" تا 12 دی ماه هر روز غیر از شنبه ها ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری به صحنه می‌رود.

 


به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان