به گزارش کرب‌و‌بلا، سردار «اسکندر مومنی» در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان این‌که موج بازگشت زائران به کشور با شور و شوق حسینی آغاز شده است، اظهار کرد: تا کنون بیش از 2 میلیون و 200 هزار زائر از مرزها خارج شده‌اند و بیش از 700 هزار زائر نیز به کشور برگشته‌اند.

وی با اشاره به این‌که پلیس از نقطه صفر مرزی تا جاده‌ها و عمق شهرها تمهیدات ویژه‌ای برای بازگشت زائران پیش‌بینی کرده است، گفت: یکی از پیش‌بینی‌ها برای بازگشت زائران، تمهیدات و محدودیت‌های ترافیکی و یک طرفه کردن جاده‌ها است که در استان ایلام، جاده مهران به سمت ایلام و بالعکس از ایلام به سمت ملکشاهی و مهران یک طرفه خواهد شد و علاوه بر آن نیز محدودیت‌های مقطعی ترافیکی اجرا می‌شود.

مومنی با اشاره به این‌که در مسیر بازگشت راهنمایی‌های کافی برای هدایت زائران وجود دارند از زائران خواست در گام اول از هر مرزی که از کشور خارج شده‌اند برگردند.

وی با اشاره به این‌که 50 درصد زائران با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه کرده‌اند، گفت: این افراد در مراجعت به کشور به همان پارکینگ‌هایی که خودروی خود را پارک کرده‌اند، مراجعه نمایند.

جانشین نیروی انتظامی کشور در پایان با تقدیر از زائرانی که سفر خود را مدیریت کرده‌اند از آن‌ها خواست در زمان برگشت به شهرهایشان به هیچ عنوان با حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند و با استراحت کافی به راه خود ادامه دهند.