به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایرنا، به خیل عظیم زائران در کربلا هر لحظه و ساعت افزوده می‌شود، به طوری که موکب‌های داخل شهر کربلا و هتل‌ها و مهمانپذیرهای این شهر دیگر ظرفیت و گنجایش پذیرایی زائران را ندارند.
این در حالی است که هیئت‌های ایرانی و حتی برخی ارگان‌های کشور با برپا کردن موکب‌های جدید، فضای استراحت بیشتری را برای زائران مهیا ساخته‌اند.
زائران عراقی بر اساس سنت نهادینه شده‌ای که دارند پس از حضور در کربلا و عرض ارادت و سلام به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسین و ابوالفضل‌العباس علیهم‌السلام خیلی سریع شهر را ترک می‌کنند تا فرصت زیارت برای دیگر زائران فراهم شود که تاکید مسئولان ایرانی حاضر در کربلا نیز بر این است که زائران کشورمان، بعد از زیارت، شهر را ترک کنند تا این فرصت معنوی برای همه مهیا شود.
با توجه به این‌که در روز اربعین شهر کربلا بسیار شلوغ خواهد بود، برخی زائران در این روزها برای زیارت به کربلا آمده‌اند و قصد دارند دوباره به نجف باز گردند و با کاروان‌های پیاده دوباره خود را به کربلا برسانند.
بین‌الحرمین نیز مملو از عاشقانی است که گروه گروه با نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت و بر سر و سینه زنان وارد می‌شوند و به عزاداری می‌پردازند.
بارش خفیف باران سر شب نیز مانع از حضور زائران در این وعده‌گاه عاشقان اهل‌بیت (ع) نشد اما ورزش نسیم خنک، پس از آن نم باران، لطافت خاصی به هوای کربلا بخشید.