به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت افزود: با توجه به ازدحام جمعیت در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی  و وجود برخی مشکلات بهداشتی، به زائران ایرانی توصیه می شود پتو و لباس گرم همراه داشته باشند و از لباس و پتوهای اهدایی در عراق استفاده نکنند. 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار سازمان حج و زیارت مسئولیت ساماندهی زائران ایرانی عتبات در ایام اربعین حسینی را به صورت گسترده بر عهده گرفته است اضافه کرد: دومین جلسه هماهنگی با حضور دستگاه های همکار از جمله وزارت خارجه، وزارت کشور، پلیس گذرنامه، بیمه ، هلال احمر، گمرک، سازمان دانش آموزی و استانداران خوزستان و ایلام تشکیل شد.
اوحدی گفت: زائران ایرانی عتبات عالیات که به صورت انفرادی اقدام به دریافت روادید از سفارت عراق کرده اند، بعد از حضور در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه در قالب گروه های 40 نفره ساماندهی و با وسایل نقلیه عمومی بزرگ و کوچک عراقی به شهرهای مورد نظر از جمله نجف اشرف و کربلای معلی اعزام می شوند.


*ایجاد آشپزخانه صحرایی در مرز شلمچه 

رییس سازمان حج و زیارت از ایجاد دو آشپزخانه صحرایی در مرز شلمچه خبر داد و گفت: نذورات خوراکی هیات های مذهبی و خیرین در این آشپزخانه ها بین زائران ایرانی عتبات عالیات توزیع می‌شود. 
به گفته اوحدی در هر وعده غذایی، بیش از 20 هزار غذا بین زائران ایرانی توزیع می شود. 
  
*خروج روزانه20 تا 22 هزار زائر ایرانی از مرز شلمچه 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روزانه 20 تا 20 هزار زائر ایرانی به منظور حضور در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی از مرز شلمچه خارج می شوند. 
اوحدی یادآور شد: روزانه چهار هزار زائر از مرز چزابه و هشت تا 10 هزار زائر نیزاز مهران عازم عتبات عالیات عراق می شوند. 
رییس سازمان حج و زیارت از استقرار بخاری های بزرگ در فضاهای باز مرز شلمچه خبر داد و گفت: با توجه به سردی هوا، زائرانی که امکانات اسکان ندارند می توانند از این بخاری ها برای گرم شدن استفاده کنند. 

 


به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان