به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از شفقنا، حسن پلارک گفت: با توجه به اسکان زائران اربعین حسینی در صحن مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها، تمامی اقدامات لازم برای رفاه حال زائران اربعین در نظر گرفته شده و خدمت‌رسانی به شایسته‌ترین شکل در حال انجام است.

او با بیان این‌که در صحن حضرت زهرا (س) در حرم مطهر علوی آماده اسکان و پذیرایی روزانه حداقل 60 هزار زائر اربعین حسینی هستیم، بیان داشت: اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی در صحن حضرت زهرا (س) با همکاری خیرین، موکب‌ها و مسئولان ایرانی و عراقی به انجام خواهد رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان این‌که آیین اربعین حسینی یک حرکت مردمی با محوریت ملت عراق است که میزبانان اصلی آن محسوب می‌شوند و باید حفظ و تقویت شود، گفت: در حالی که حدود 10 روز تا اربعین حسینی باقی مانده است، زائران ایرانی و سایر شیعیان از سراسر جهان خود را به نجف اشرف که نقطه آغاز پیاده‌روی اربعین است رسانده و حرکت خود را آغاز کرده‌اند.

پلارک با تاکید بر این‌که صحن مقدس حضرت زهرا (س) به دست متخصصان و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، افزود: بیش از 80 درصد از فضای طرح توسعه حرم مطهر علوی مفروش و برای اسکان زائران اربعین حسینی مورد استفاده قرار گرفته است.

او با تاکید بر این‌که مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین به ستاد بازسازی عتبات عالیات سپرده شده است، گفت: تا کنون حدود یک هزار و 500 دستگاه کامیون، حامل اقلام و تجهیزات موکب‌های ایرانی وارد عراق شده است.

پلارک بیان داشت: 25 درصد از کل تدارک دیده شده از سوی موکب‌های ایرانی، در شهر نجف اشرف متمرکز شده و مابقی در مرزها، مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و شهرهای مقدس توزیع شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین از افتتاح کارخانه آب شرب بسته‌بندی شده در نجف خبر داد و گفت: با توجه به نیاز زائران اربعین، کارخانه تولید آب شرب بسته‌بندی در اندازه‌های 200 و 300 سی سی به روش ترموفورمینگ در منطقه ثوره العشرین نجف اشرف از امروز کار خود را آغاز کرد.

او افزود: کارخانه آب ساقی کوثر با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران، استانداری تهران، شهرداری نجف اشرف و ستاد بازسازی عتبات عالیات راه‌اندازی شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بنا به درخواست مردم، خیرین و ناذرین، برای تسهیل راه‌های مشارکت، کد #110*780* (ستاره هفت هشتاد ستاره صد و ده مربع) برای توسعه حرم‌ها و کد #1040*780* (ستاره هفت هشتاد ستاره ده چهل مربع) برای برپایی مراسم اربعین اختصاص یافته است.