یکی از پروژه هایی که آستان مقدس عباسی اقدام به اجرای آن نموده است، پروژه ساخت ضریح جدید مرقد حضرت عباس علیه السلام می باشد. این پروژه با جدیت در حال اجرا بوده و هر روز پروژه شاهد اتمام بخشی از قطعات ضریح جدید می باشد. در همین راستا پرسنل شاغل در کارگاه ساخت ضریح ، ساخت 14 ستون زیرین ضریح جدید را به اتمام رساندند.

آقای رعد حسین الخفاجی مسئول کارگاه ساخت ضریح مطهر در مصاحبه با خبرنگار الکفیل ضمن بیان این موضوع ، ضخامت این ستونها را از 6 تا 22 میلی متر اعلام نمود و افزود: ضخامت ستونها در ضریح قبلی 1 میلیمتر بوده و یا این حساب ضخامت ستونها در ضریح جدید با در نظر گرفتن نسبت آلیاژ طلا و نقره مطابق با استاندارها، به 6 برابر افزایش یافته است . وی هدف از این کار را افزایش مقاومت در مقابل ضربه، خوردگی و اکسیداسیون عنوان نمود.

وی در ادامه عیار نقره و طلای بکار رفته در ساخت ضریح جدید را به ترتیب 999 و 24 اعلام نمود و گفت: کار در کارگاه ساخت ضریح مرقد علمدار کربلا حضرت اباالفضل علیه السلام با جدیت و پشتکار ادامه دارد.

یادآور میگردد هدف آستان مقدس عباسی از احداث کارگاه ساخت ضریح ، دستیابی به خودکفائی در ساخت ضریح در حرم مطهر عباسی و سایر عتبات و مزارهای مقدسه در سطح عراق و فراهم نمودن امکان نگهداری و تعمیرات دوره ای ضریح ها و تمامی صنایع ساخته شده از طلا و نقره می باشد. بهمین منظور کارگاه ساخت ضریح در حرم مطهر عباسی به پیشرفته ترین تجهیزات و قالبها مجهز، و متناسب با هر بخش از کارهای مربوط به زرگری به بخشهای مختلف تقسیم گردیده است.

منبع : الکفیل