به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، ناصر خدرنژاد روز شنبه با بیان اینکه پیش از این عوارض دریافتی از زائران در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران متفاوت بود افزود: طی مذاکره با منطقه آزاد اروند، عوارض دریافتی از زائران در سه مرز یاد شده یکسان شد.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: مرزهای شلمچه و چزابه از هر زائر ایرانی 15 هزار تومان و مرز مهران هفت هزار و 500 تومان از هر زائر ایرانی دریافت می‌کردند که عوارض مرزهای شلمچه و چزابه به هفت هزار و 500 تومان کاهش یافت.
خدرنژاد با یادآوری اینکه تاکنون 100 هزار زائر ایرانی توسط سازمان حج و زیارت ساماندهی و به عتبات عالیات اعزام شده اند گفت: از این تعداد حدود 84 هزار نفر از مرزهای شلمچه و چزابه و 16 هزار نفر نیز از مرز مهران عازم عتبات شده اند.
به گفته معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت به طور متوسط روزانه پنج هزار زائر ایرانی از مرز مهران و 20 هزار زائر نیز از مرزهای شلمچه و چزابه عازم عتبات می‌شوند.
بنابر اعلام سازمان حج و زیارت تاکنون 400 هزار ایرانی برای حضور در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی از سفارت عراق روادید دریافت کرده اند.
پیش بینی می‌شود در اربعین امسال، 20 میلیون زائر از سراسر جهان در کربلای معلی حضور داشته باشند.

 


به نقل از ایرنا