به گزارش کرب‌و‌بلا، «مجمع دوستداران امام حسین علیه‌السلام» میزبان هنرمندانی بود که اسامی متبرک اباعبدالله (ع) و اصحاب ایشان را کتابت کردند.

استاد محمدمهدی بحرینی شاگرد استاد عجمی و از اساتید بنام خوشنویسی خط معلی است که به همراه شاگردان خود در کانون فرهنگی زیتون حضور داشت و اسامی بانوان عاشورا و اسامی متبرکه سیدالشهدا (ع) را کتابت کرد.

وی در این باره می‌گوید: خوشنویسی، اساسا در حوزه فراق اتفاق می‌افتد. ارتباط خوشنویسی با «حسین‌بن‌علی (ع)» بیشتر است چون خوشنویسی مشق فراق اتفاقاتی است که برای حسین (ع) رخ می‌دهد.

محمدمهدی بحرینی همچنین در خصوص چرایی انتخاب موضوع زنان عاشورا برای خوشنویسی در این دوره مجمع دوستداران گفت: زنان در ادامه راه حسینی نقش زیادی داشتند و سعی داریم با نگارش اسامی زنان معروف و تاثیرگذار، شهروندان و حضار را به یاد ایثارگری آن‌ها بیندازیم، به عنوان مثال مردم با شنیدن اسامی لیلا، رقیه، زینب و... سلام الله علیها لاجرم به یاد مصیبت‌های آن‌ها افتاده و حزن و اندوهی در دلشان ایجاد می‌شود و ذکر مصیبت می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جزئیات مربوط به این گردهمایی را از این لینک (https://www.karbobala.com/news/info/4086) مطالعه کنند.

گزارش تصویری زیر مجموعه‌ای را نشان می‌دهد که این استاد خوشنویسی با حضور در گردهمایی مجمع دوستداران حسین (ع) به خلق آن‌ها پرداخت.