به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، در حالی که هنوز چند روزی تا اربعین حسینی باقی مانده است، سیصد هزار زائر ایرانی برای شرکت در اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام وارد عراق شده‌اند.

یکی از مسئولان استانداری واسط عراق با اعلام این آمار به ورود بی سابقه زائران ایرانی از گذرگاه مرزی زرباطیه اشاره کرده و می گوید: طی روزهای اخیر گذرگاه مرزی زرباطیه شاهد افزایش ورود زائران ایرانی در مقایسه با سال قبل از آن بوده است.

این منبع عراقی می افزاید: در این روزها حدود سیصد هزار زائر ایرانی برای حضور در اربعین حسینی از طریق این گذرگاه وارد عراق شده‌اند و پیش بینی می‌شود، طی دو روز آینده و با نزدیک شدن به اربعین حسینی تعداد این زائران افزایش یابد.

همزمان برای رفاه حال زائران اداره گذرگاه زرباظیه ضمن در نظر گرفتن تسهیلات لازم برای ارائه به زائران، ضمن افزایش شمار کارمندان خود، ساعات کار این گذرگاه را نیز شبانه روزی کرده است.

استانداری واسط همچنین برای حمایت از جان زائران و تامین امنیت جانی آنها تدابیر امنیتی ویژه‌ای را تا رسیدن آنها به استان بابل و از آنجا به سمت کربلای معلی اتخاذ کرده است.

این در حالی است که ورود زائران ایرانی از سایر گذرگاه های مرزی به عراق نیز ادامه دارد و با آزاد شدن تردد انفرادی از برخی از گذرگاه ها ، تعداد بیشتری از افراد به سوی مرزها روانه شوند.

به این ترتیب پیش بینی می شود امسال تعداد زائران ایرانی که برای شرکت در مراسم اربعین به کربلا عزیمت می کنند با افزایش بی سابقه ای همراه باشد . گفته می شود فقط از شهر قم حدود چهل هزار زائر عازم کربلا هستند.

همزمان شهر مرزی مهران نیز حال و هوای اربعینی به خود گرفته است و مردم مهمان نواز این شهر در تدارک پذیرایی از زائران حسینی همه امکانات خود را بسیج کرده اند

چند ایستگاه صلواتی اکنون در سطح شهر مهران برپا شده و حسینیه ها، مساجد و مدارس آماده اسکان و پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند.

همزمان فرماندار مهران نیز با بیان اینکه 60 درصد زائرانی که به عراق می روند مرز مهران را برای تردد برمی گزینند، پیش بینی کرده است که در ایام اربعین نزدیک به 200 هزار از شهروندان ایرانی از شهر مهران تردد کنند.

حجت الله نصیری پورادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای شهرستان برای پذیرایی از زائران آماده شده اند به گونه ای که مهمانسراها، خودروها و وسایل گرمایشی ادارات در این ایام برای خدمات دهی بیشتر به مسافران آماده شده اند.

 


برگرفته از ابنا