به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از شفقنا، مدیر پروژه نرم‌افزار چند رسانه‌ای مقتل‌الحسین علیه‌السلام، گفت: این نرم‌افزار که حاصل تلاش چهار ساله محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) است، در 7 محور اصلی منابع اختصاصی مقتل، منابع عمومی، تاریخ و سیره امام حسین (ع)، اصحاب و یاران امام حسین (ع)، زیارات، قیام کربلا و بازتاب‌ها و شعر و ادب عاشورا به ارائه محتوا می‌پردازد.

علی جباری خاطرنشان کرد: این نرم‌افزار 100 عنوان کتاب در قالب 490 جلد را در اختیار پژوهشگران و محققان مبحث عاشوراپژوهی قرار می‌دهد که می‌تواند منبع خوب و جامعی برای شناخت و پژوهش در این موضوع باشد.

او افزود: حدود 50 مجلس مقتل‌خوانی، 26 زیارت‌نامه، 24 قطعه شعر درباره امام حسین (ع) و یاران حضرت همراه با پخش صوتی، 118 تصویر مرتبط با موضوع برنامه، نقشه گویای مسیر حرکت کاروان امام حسین (ع)، 241 قطعه سخنرانی از واعظان و خطیبان برجسته و 601 قطعه مداحی از مداحان بنام نیز در بخش نگارخانه این نرم‌افزار گنجانده شده است.

مدیر پروژه نرم‌افزار چند رسانه‌ای مقتل‌الحسین (ع) تأکید کرد: از بین 500 کتاب اولیه، تنها 100 کتاب معتبر که از نظر تاریخی و محتوا دچار خدشه و تحریف نبودند در نرم‌افزار مقتل‌الحسین گنجانده شده که از این نظر می‌تواند بسیار مورد اهمیت و اطمینان محققان باشد.

او افزود: آن‌چه که باعث شد تولید این نرم‌افزار ضرورت پیدا کند سهولت دسترسی و دیجیتالی کردن کتب مربوط به قیام عاشورا بود تا هم بتوان پاسخ دقیق به تحریف‌های ایجاد شده در این زمینه با توجه به منابع دقیق داد و هم این‌که نیازهای جامعه علمی بخصوص برای پژوهشگران فراهم شود، زیرا در کار پژوهشی هم از نظر کیفیت و هم از نظر منابع، دست پژوهشگران بسته بود و نیز ممکن بود کتاب‌های موجود در بازار از اعتبار محتوایی خوبی برخوردار نباشند.