دکتر هادی انصاری، یکی از چهره‌های بنامی است که نامش به نوعی با عتبات عالیات گره خورده است. وی در سال‌های اخیر نقش پر رنگی در عتبه داشته و اخیرا به مرمت گنبد امیرالمؤمنین علیه‌السلام در عراق پرداخته است.

انصاری، متخصص جراحی فک و صورت است اما می‌گوید علاقه عجیبی به تاریخ اسلام داشته است. او بیش از 15 عنوان کتاب و پژوهش را ترجمه و تالیف کرده است. وی با حضور در کانون فرهنگی زیتون از نزدیک در جریان فعالیت‌های این سازمان مردم‌نهاد قرار گرفت و تاکید کرد: این مؤسسه با وجود نوپا بودنش بسیار زیبا عمل کرده است.

او در این دیدار با تاکید بر تقریب مذاهب، آن را یکی از عوامل موثر در کنار گذاشتن تفکر داعشی عنوان کرد و گفت: ما هم به گونه‌ای در به وجود آمدن پدیده داعش سهیم بودیم، چرا که حوزه‌های علمیه و حوزه‌های فرهنگی مذهبی ما آن‌گونه که باید به وظایف خود درست عمل نکرده‌اند.

وی ادامه داد: جبهه فرهنگی ما بهتر از این‌ها می‌توانست عمل کند. وقتی دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان تبلیغات و سازمان‌های دیگر ادغام شده، باید گروه‌هایی را بصورت نامحسوس پشتیبانی کند، افراد به صورت NGO وارد شوند، با شیعیان ارتباط برقرار کنند و کار سیاسی هم اصلا انجام ندهند. کار سیاسی مخصوص سیاست‌مدارهاست. همین که کار فرهنگی انجام شود ما امتیازات خوبی را به دست آورده‌ایم.

انصاری تاکید کرد: جبهه فرهنگی ما وقتی مسلمانان خود را بصورت عام و شیعیان را بصورت خاص تقویت کند، در کشورهای مختلف، خود این‌ها هر کدام نماینده مکتب اهل‌بیت (ع) هستند و ندای امام صادق (ع)، اباعبدالله (ع) و امیرالمؤمنین (ع) را به مردم و تمام ملت‌های خداجوی می‌رسانند.

ایشان در انتها از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرده و تربت امام حسین (ع) را به زیتون اهدا کردند.

مشروح گفت‌و‌گوی خبرنگار وب‌سایت کرب‌و‌بلا با ایشان در روزهای آتی منتشر خواهد شد.