به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با اشاره به جایگاه امام حسین علیه‌السلام در روایات ائمه معصومین (ع)، تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمودند: «همه انبیای الهی زائر امام حسین (ع) هستند». در واقع انبیا از خداوند اجازه می‌گیرند تا به زیارت امام حسین (ع) مشرف شوند.

وی با بیان این‌که در نظام الهی شانس و اقبال معنا ندارند و روابط، علت و معلولی است، ادامه داد: کسانی که نامشان از میان 96 هزار نفر ثبت‌نام کننده برای رفتن به عتبات و زیارت امام حسین (ع) پذیرفته شده، قطعا خداوند پاداش نیکی آنان را داده و باید این فرصت را قدر بدانند.

این کارشناس دینی با بیان این‌که دعای توبه حضرت آدم (ع) به درگاه الهی با نام امام حسین (ع) مستجاب شد، عنوان کرد: تربت امام حسین (ع) نه تنها حرام نیست بلکه خداوند شفای خود را در تربت امام حسین (ع) قرار داده است و اگر یک بیمار نسبت به امام حسین (ع) شناخت داشته باشد، قطعا تربت امام حسین (ع) شفابخش خواهد بود.

وی با اشاره به کامل بودن نماز در مسجدالحرام، مسجدالنبی و مسجد کوفه، گفت: حرم امام حسین (ع) مانند مسجدالحرام و مسجدالنبی است. زیارت امام حسین (ع) آثار دنیوی و اخروی فراوان دارد و لذا نباید در رفتن به زیارت امام حسین (ع) تردید کرد.

حجت الاسلام فقیهی با بیان این‌که تنها امام حسین (ع) زیارت اربعین دارد، خاطرنشان کرد: زیارت امام حسین (ع) از عمر انسان محسوب نمی‌شود و همه دعاها زیر قبه حرم امام حسین (ع) مستجاب و همه گناهان بخشیده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با اشاره به چگونگی بهره بردن از عتبات گفت: افزایش معرفت و شناخت نسبت به امام حسین (ع) اولین معیار بهره بردن از عتبات است و آمادگی معنوی قبل از سفر با توبه کردن به ویژه حق الناس و حلالیت طلبیدن، از دیگر معیارها و آداب زیارت امام حسین (ع) است. در این راستا کتاب «هشت بهشت» به زوار کمک می‌کند.

وی خواستار توجه بیشتر زائران امام حسین (ع) نسبت به اقامه درست و اول وقت نماز شد و گفت: درست خواندن نماز، انسان را به خدا وصل می‌کند لذا زائران وقت خود را صرف کارهای بیهوده نکنند و توجه خود را نسبت به زیارت و برنامه‌های معنوی کاروان معطوف کنند تا بهره لازم را ببرند.