به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق با حضور در حرم مطهر حضرت اباالفضل علیه‌السلام با «السید احمد صافی» تولیت شرعی عتبه مقدسه عباسیه دیدار و گفت‌وگو کردند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در این دیدار به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی و معنوی بعثه رهبری در عتبه عباسیه پرداخت و ضمن تشکر از همکاری‌های خوب این عتبه اظهار داشت: زائران ایرانی از برنامه‌های بعثه خیلی خوب استقبال می‌کنند.
وی در ادامه بیان کرد: جمعیت باشکوهی هر شب در سرداب حرم مطهر حضرت عباس (ع) جمع شده و از مداحی و سخنرانی‌های خطبا و مداحان مشهور استفاده می‌کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن ایام عرفه خاطرنشان کرد: جمعیت زیادی امسال نیز در ایام عرفه به زیارت حرم‌های مطهر در کربلای معلا خواهند آمد و قرار است مانند سنوات گذشته با همکاری شما، دعای عرفه در حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (ع) برگزار شود.
وی افزود: جلسات توجیهی زیادی برای زائران جهت رعایت کلیه مقررات و قوانین کشور عراق برگزار می‌شود و ما امیدواریم بین 2 کشور و ملت عزیز عراق و ایران روز به روز شاهد تحکیم و دوستی بیشتری باشیم.
تولیت شرعی حرم حضرت اباالفضل (ع) خدمت به زائران را ارزشمند و موجب افتخار توصیف کرد و یادآور شد: تلاش بر این است که زائرین بیشتر توشه معنوی و معرفتی را در این اماکن مقدس برای خود بردارند و در این راه از هیچ خدمتی فروگذار نخواهیم کرد.
وی عنوان کرد: با وجود جمعیت گسترده زائران ایرانی مکان خاصی را مانند سال گذشته با تجهیزات کامل در اختیار زوار ایرانی قرار می‌دهیم تا بتوانند مراسم با شکوهی را در ایام عرفه نیز داشته باشند.
در این دیدار افراد دیگری از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین بهجتی، مسئول دفتر بعثه رهبری در کربلای معلا، اسدالله علی بیگ، جانشین ستاد عملیات شمسا در عراق، سید مرتضی حسینی، نماینده سازمان حج و زیارت در عراق و محسن شهسواری، مسئول بازرسی بعثه رهبری حضور داشتند.
لازم به ذکر است هر شب بعد از نماز مغرب و عشا، سخنرانی و مداحی ویژه زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم مطهر حضرت اباالفضل (ع) از طرف بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.