به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از فارس، میر مسعود حسینیان با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود بیش از 35 هزار زائر ایرانی در روز عرفه در کربلای معلا حضور داشته باشند، گفت: همانند سال گذشته با عتبات مقدسه هماهنگ شده تا بیشترین امکان و فضا برای برگزاری دعای عرفه در اختیار زوار ایرانی قرار گیرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نزدیک شدن به ایام عرفه به بیان روایت معروف در مورد اهمیت زیارت امام حسین علیه‌السلام در این روز پرداخت و اظهار داشت: همه می‌دانیم خداوند در روز عرفه ابتدا به زائران امام حسین (ع) و بعد از آن به زائران خودش در صحرای عرفات توجه می‌کند.

وی افزود: درک اصل روز عرفه مسأله‌ای بسیار مهم است ولی کسی که توفیق حضور در شهر مقدس کربلای معلا را پیدا کند توفیق دو چندانی پیدا کرده است، همچنان‌که امام صادق (ع) فرمود: اگر شخصى گناهکار نتواند در شب‌هاى با برکت ماه رمضان بویژه شب‌هاى قدر، خود را در معرض نسیم رحمت الهى قرار دهد و آمرزیده شود، او تا سال آینده بخشوده نمى‌شود مگر این‌که عرفه را درک کند و از امتیازات آن روز بهره‌ گیرد.

حسینیان به شرایط شهر کربلا و وضعیت زائران برای ایام عرفه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مردم کشور ما اعتقاد خاصی به این روز و حضور در کربلا دارند و طبق آمار احتمالی حدود 35 تا 40 هزار نفر از ایرانیان در روز عرفه در کربلا حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: دلیل این مطلب آن است که شرکت شمسا اعلام کرده حدود 17 هزار زائر در عرفه خواهد داشت که با حداقل همین تعداد زائری که در عراق هستند، حدود 35 تا 40 هزار ایرانی در روز عرفه جهت زیارت حرم مطهر سیدالشهدا (ع) در کربلا مشرف خواهند بود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کربلا به چگونگی ساماندهی زائران ایرانی در روز عرفه برای قرائت دعای عرفه اشاره کرد و یادآور شد: همانند سال گذشته با عتبات مقدسه هماهنگ شده تا بیشترین امکان و فضا برای برگزاری دعای عرفه در اختیار زوار ایرانی قرار گیرد.

وی افزود: عتبات مقدسه هر سال همکاری خوبی با بعثه رهبری و کنسولگری داشته‌اند و به همین جهت امیدواریم امسال نیز مراسم دعای عرفه همراه با شور و با جمعیت خوب زائران ایرانی برگزار شود.