به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایرنا، برخی از مسئولان محلی و روسای عشایر عراق در دیدار با سفیر ایران در بغداد، موضوعات محوری زیارت اربعین از جمله اسکان، حمل و نقل و تغذیه زائران ایرانی را که از مسیر مرز مهران زرباطیه در استان واسط وارد عراق می‌شوند، با ایرج مسجدی درمیان گذاشتند.

نمایندگان طیف‌های مختلف استان واسط که در پذیرایی از زائران ایرانی طی سال‌های اخیر سنگ تمام گذاشته‌اند، در این جلسه ضمن ابلاغ آمادگی همه‌جانبه دستگاه‌ها و ادارات محلی، اعلام کردند که اهالی این استان خود را برای پذیرایی و میزبانی زائران ایرانی آماده کرده‌اند.

در این نشست همچنین زمینه‌های کار مشترک، همکاری و تعاون جهت برداشتن موانع، مورد بررسی قرار گرفت.

مسجدی در این دیدار بر مردمی بودن و مردمی ماندن اربعین تاکید نمود و ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت عراق و نیز همکاری سازمان‌های دولتی در ایران، گفت: با این حال زیارت اربعین باید مردمی و داوطلبانه باشد و ما نیز باید تلاش‌های خود را متمرکز و متحد کنیم تا اربعینی باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کنیم.

وی با اشاره به جمعیت بزرگ زائرانی که وارد این استان می‌شوند، به کارگیری ظرفیت‌های محلی در حوزه‌های حمل و نقل، اسکان و موکب‌های پذیرایی را برای رفع کمبودها متذکر و خواستار تلاش جمعی همه جانبه برای پذیرایی از زائران حضرت اباعبدالله علیه‌السلام شد.

سفیر ایران در عراق، تلاش‌های سال‌های گذشته دولت و ملت عراق را در بهترین میهمان‌نوازی از زائران امام حسین (ع) اعم از عراقی، ایرانی و سایر کشورها ستود و گفت: مردم عزیز و شریف عراق، به‌ویژه در مسیرهای زائران، از جمله استان واسط، با نهایت احترام از زائران حسینی اربعین استقبال کرده‌اند.

مسجدی در پایان تاکید کرد که ملت عراق، از سخاوتمندترین ملت‌ها هستند و این به برکت عشق به امام حسین (ع) و خون شهیدان است.