به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایرنا، راجح صابر عبود الموسوی، سفیر عراق در گردهمایی فعالان مردمی اربعین حسینی در مشهد گفت: مراحل صدور ویزا از 2 ماه آینده شروع می‌شود، متقاضیان درخواست‌های خود را برای روزهای آخر نگذارند.

وی ادامه داد: 2 سال قبل تعداد زائران اربعین حسینی ایرانی 300 هزار نفر بودند و اکنون به بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.

سفیر کشور عراق در ادامه گفت: مدت اقامت ایرانیان زائر اربعین حسینی در عراق از 12 روز به یک ماه افزایش می‌یابد و 12 مرکز موقت صدور ویزا نیز در ایران ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: پارسال با وجود حضور داعش در عراق 25 میلیون نفر از کشورهای مختلف در کمال امنیت برای مراسم اربعین حسینی شرکت کردند که حاصل عنایت الهی و برکت امام حسین علیه‌السلام است و زیارت اربعین نیز همانند یک موشک هسته‌ای در قلب دشمنان مسلمانان است.

سفیر کشور عراق در ایران با بیان این‌که همه ما دوران حضور صدام در عراق و ایجاد جنگ علیه ایران را به یاد داریم ، افزود: اکنون روابط بین 2 کشور به نحو احسن است، چنان‌که نخست‌وزیر عراق تاکید کرده است اجازه نمی‌دهیم از طریق خاک عراق بر علیه ایران اقدامی انجام شود.

عبود الموسوی گفت: نقش ایران را در کمک به مردم عراق برای ایستادگی در برابر داعش فراموش نمی‌کنیم و اگر رهبری مراجع و علمای عراق همانند آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله خامنه‌ای نبود چیزی از کشور عراق باقی نمی‌ماند.

این همایش با حضور 600 نفر از خادمان و دست‌اندرکاران موکب‌های مراسم اربعین امسال در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.