به گزارش کرب‌بلا به نقل از ایسنا، سپهبد محمد بدر، معاون وزیر کشور عراق در دیدار با استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: امروز ارتقا ارائه خدمات به زائران کربلای معلا بیش از پیش مورد توجه است؛ زیرا می‌تواند نمادی از انسجام و اتحاد مسلمانان باشد. سفر به مشهد در همین چارچوب با هدف هماهنگی بیشتر میان مسئولان ایران و عراق در زمینه ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به زائران حسینی انجام شده است.
وی با اشاره به این‌که «بر این اساس پیش‌نویس یادداشت تفاهم عراق و ایران برای تسهیل و ارتقا خدمات به زائران اربعین آماده و امضا شد» گفت: اربعین سال گذشته مشکلات زیادی در نقاط مرزی به دلیل حجم زائران و ارائه خدمات به آنان وجود داشت؛ لذا طی چهار روز گذشته در نشست‌هایی با مقامات جمهوری اسلامی تلاش شد راهکارهای مناسب برای کاهش این مسائل پیش‌بینی و تدارک شود.
وی آیین اربعین حسینی را یک حرکت بزرگ بین‌المللی توصیف و بیان کرد: باید خدمات در خور و شایسته به زائران در سطح دو کشور و ملت ارائه شود و سال به سال سطح کیفی و کمی این خدمات ارتقا یابد.
معاون وزیر کشور عراق در ادامه با تقدیر از کمک‌های ایران به کشور متبوعش برای عبور از بحران گفت: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در این چارچوب بسیار ارزشمند بوده و علقه‎هایی بیش از روابط عادی ما را به یکدیگر پیوند داده است. دولت و ملت عراق طی سال‌های اخیر با حضور تمامی قومیت‌ها، ملیت‌ها و اقلیت‌ها با بدترین گروه تروریستی دنیا در درون شهرها در حال جنگی گسترده بوده است اما به طور همزمان زندگی و ارائه خدمات به مردم به صورت عادی جریان دارد.
وی ادامه داد: این امر حاکی از قدرت و اراده مردم عراق برای زندگی در صلح، آرامش و تداوم سیاست‌های هوشمندانه به منظور حفظ اتحاد و انسجام ملی است. امیدواریم به سرعت جنگ در موصل پایان یابد و برای پاکسازی بقایای تکفیری‌ها در تمامی شهرها اقدام کرده و تا مرز سوریه همه مناطق پاکسازی شوند.