به گزارش کرب‌و‌بلا، دکتر علیرضا امیدبخش، استادیار گروه زبان اسپانیانی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی با حضور در مجموعه فرهنگی زیتون از ارائه مقاله «اربعین الگوی آرمان‌شهر همبستگی» در سمینار علمی «آرمان‌شهر» در لهستان خبر داد و گفت: این سمینار علمی با حضور بسیاری از اندیشمندان معاصر و با موضوع همبستگی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کنفرانسی که امسال در لهستان برگزار می‌شود 18امین کنفرانس انجمن اروپایی مطالعات آرمان‌شهری است که هر سال در یک شهر اروپایی برگزار می‌شود و معتبرترین کنفرانس در این حوزه است.

استاد دانشگاه علامه ادامه داد: این کنفرانس 4 روزه است و اکثر نظریه‌پردازها و نویسندگان معاصر در حوزه مطالعات آرمان‌شهری از شاخه‌های مختلف علوم در آن شرکت می‌کنند.

وی افزود: اربعین یکی از نمونه‌های بی نظیری است که جهان امروز با آن مواجه است و ما بر اساس مطالعات علمی و مستند آن را به مثابه یک الگوی آرمان‌شهری در این کنفرانس و ارائه مقاله معرفی خواهیم کرد.

امیدبخش خاطر نشان کرد: در حاشیه برگزاری این کنفرانس، دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری و حمایت دانشگاه گدانسک لهستان، مرکز اروپایی همبستگی در همین شهر، انجمن اروپایی مطالعات آرمانشهری، موسسه خط نو و جشنواره سوگواره سوم یک نمایشگاه عکس از اربعین برگزار خواهند کرد که حدود 50 عکس از اربعین با محوریت موضوع همبستگی در موزه کتابخانه مرکز اروپایی همبستگی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

این استاد دانشگاه در پایان تاکید کرد: اهمیت برگزاری چنین نمایشگاهی با موضوع سیدالشهدا (ع) و اربعین با حمایت مراکز علمی معتبر اروپایی دو چندان می‌شود.

مصاحبه تفصیلی این استاد دانشگاه با وب‌سایت کرب‌و‌بلا را در این لینک (https://www.karbobala.com/news/info/3926) بخوانید.