به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایرنا، ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق از عملیات باریک‌سازی ستون‌های اطراف ضریح و افزایش ارتفاع گنبد مطهر امام حسین علیه‌السلام بازدید کرد. 

به گفته مهندسین ایرانی، با تکمیل این پروژه، ارتفاع گنبد مطهر به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و از نقاط دورتری از شهر کربلا قابل رؤیت خواهد بود و با لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح نیز فضای بیشتری در دور ضریح آزاد خواهد شد که امر زیارت را تسهیل خواهد کرد.

این دو پروژه مهم توسط شرکت‌های ایرانی با هماهنگی تولیت‌های حسینی و عباسی و توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران در حال اجراست.

بر اساس این گزارش، مسئولان این پروژه‌ها، آخرین پیشرفت‌های عملیات اجرایی این دو پروژه را برای ایرج مسجدی تشریح کردند. 

سفیر ایران در عراق همچنین در محوطه کارگاهی پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم سلام‌ الله علیها حاضر شد و از نزدیک در جریان روند عملیات اجرایی آن قرار گرفت.

 به گفته مسئولان پروژه، کار طراحی آن به دنبال تملک اراضی فاز یک بطور کامل پایان یافته و عملیات زیرسازی آن شروع شده است که قرار است در زمینی به وسعت 38 هکتار اجرا شود که تا کنون برای فاز اول آن 5.2 هکتار از اراضی داخل این طرح آزاد شده و پروژه در این زمین در حال اجراست. 

همچنین در طرح صحن حضرت زینب (س)، تل زینبیه در داخل صحن و در ارتفاع احداث می‌شود که به گفته طراحان، تداعی‌گر عاشورای حسینی است و همچنین دارای یک کتابخانه مرکزی، موزه و فضاهای خدماتی اعم از آشپزخانه مرکزی و نیز سرویس‌های بهداشتی خواهد بود.

ایرج مسجدی در پایان بازدید خود ضمن تقدیر از مدیران، مهندسان و کارگران پروژه، آمادگی سفارت ایران و سرکنسولگری‌های ایران در شهرهای مقدس کربلا و نجف را برای حمایت از پروژه‌های بازسازی عتبات و نیز حل مشکلات آنان اعلام کرد.