به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از فرهنگ نیوز، حسن پلارک با اشاره به پروژه توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام گفت: در حال حاضر دو پروژه عمده صحن عقیله بنی‌هاشم (ع) و لاغرسازی و ترفیع ارتفاع گنبد را در حرم امام حسین (ع) دنبال می‌کنیم که کارهای اجرایی مربوط به صحن عقیله بنی‌هاشم (ع) به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

وی ادامه داد: مرحله آب‌بندی و تثبیت زمین در صحن عقیله بنی‌هاشم (ع) 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا شهریور ماه، این مرحله از پروژه به اتمام می‌رسد، بعد از آن نیز کارهای مربوط به سازه و فونداسیون را آغاز می‌کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه 6 سال زمان برای توسعه حرم امام حسین (ع) در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر تنها یک سال و 2 ماه از زمان‌بندی پروژه طی شده است؛ با این حال تلاش داریم تا قسمت‌های مسقف کار برای اربعین امسال تا حدی آماده شوند و بتوانیم بخشی از زائران را در اربعین اسکان دهیم.

پلارک با اشاره به پروژه لاغرسازی ستون‌ها و ترفیع ارتفاع گنبد بیان داشت: ما 4 ستون در حرم داریم که تا الان کار لاغرسازی دو ستون به طور کامل انجام شده و یک ستون نیز پیشرفت 50 درصدی داشته است؛ همچنین گنبد جدید حرم نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 50 درصد دیگر نیز به سرعت در حال انجام است و کار لاغرسازی دو ستون دیگر نیز تا شهریور ماه به پایان می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم از نیمه دوم سال بتوانیم گنبد جدید را به عراق منتقل کرده و کارهای نصب آن را انجام دهیم.