به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از شفقنا، نماینده اسقف مسیحیان ارتدوکس در اسپانیا و پرتغال گفت: دیانت تروریستی وجود ندارد، اما افرادی در ادیان مختلف وجود دارند که در نتیجه افکار افراطی به تروریسم گرایش پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: در جریان شرکت در جشنواره بهار شهادت (ربیع الشهاده) به این موضوع پی بردم که بین امام حسین علیه‌السلام و مسیحیان ارتباط وجود داشته است.

بر اساس این گزارش، «پدر دیمتزا» که برای شرکت در جشنواره بهار شهادت به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) به کربلا سفر کرده است، با تمجید از برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره بر تنوع فرهنگ‌ها در ادیان آسمانی مبتنی بود. تنوع به این معناست که ما در راه صحیح نشر صلح در جهان گام برداریم و در نهایت، ادیان و مذاهب ما را متفرق نکنند زیرا ما همگی فرزندان حضرت آدم (ع) هستیم.

وی با اشاره به این‌که از اولین سفر خود به کربلا بسیار خرسند است زیرا پیش از آمدن به این شهر شناخت کافی از آن نداشته، تصریح کرد: پس از سفر به این شهر شناختم از امام حسین (ع) بیشتر شد. 

وی در پایان تصریح کرد: موضوع مهم دیگری را نیز در این سفر دریافتم و آن این بود که بین امام حسین (ع) و مسیحیان ارتباط و تعامل وجود داشته است، همین موضوع باعث می‌شود که به مطالعه بیشتر درباره شخصیت امام حسین (ع) علاقه پیدا کنم.