به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از الکفیل، الیستر کروک، نماینده پیشین اتحادیه اروپا در خاورمیانه در اختتامیه جشنواره ربیع‌ الشهاده گفت: جشنواره ربیع الشهاده رویدادی بزرگ و درخور شان این ایام بزرگ است و من از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، به خصوص هیات امنای حرمین مطهر حسینی و عباسی که تلاشی بی‌وقفه برای برگزاری موفق این جشنواره مبذول نموده‌اند تشکر و قدردانی می‌نمایم.

وی ادامه داد: تلاش‌های حرمین مطهر به این جشنواره محدود نمی‌شود و تمایل دارم از تلاش‌های این دو حرم مطهر در اسکان آوارگان و رانده‌شدگان از مناطق تحت سیطره گروهک تکفیری داعش و خدماتی که به ایشان ارائه نموده‌اند تشکر و قدردانی نمایم.

وی به حضور خود در حرمین مطهر اشاره نمود و افزود: به واسطه حضور در حرمین مطهر شدیدا تحت تاثیر قرار گرفتم و آن‌چه مشاهده نمودم در فکر من ماندگار شد و بدون شک معتقدم امام حسین علیه‌السلام سمبلی برای عدالت است.

کروک تاکید کرد: در هنگام بازگشت به اروپا قطعا آن‌چه را مشاهده نمودم منتقل خواهم نمود. در این سفر حالتی روحانی و ایمانی در من ایجاد شد، حالتی که در مردمی که به این‌جا می‌آیند مشهود است و بسیار واضح است که نیرویی ایمانی، آن‌ها را به این مکان آورده است.

کروک همچنین افزود: نجف اشرف، کربلای معلی و شهر کوفه مراکزی برای محبت و نورانیت هستند که به گذشته درخشان خود باز خواهند گشت. مسلمانان عراق از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و همگان باید بدانند آن‌چه من در عتبات مقدسه عراق یافتم نتیجه همین اعتماد به نفس است که به غرب منتقل خواهم نمود.

گفتنی است جشنواره ربیع‌ الشهاده همزمان با اعیاد شعبانیه در حرمین مطهر حسینی و عباسی برگزار می‌شود.