به گزارش کرب‌و‌بلا، رافد التمیمی مدیر موسسه وارث الانبیا با حضور در گردهمایی مجمع دوستداران امام حسین علیه‌السلام در خصوص کانون فرهنگی زیتون گفت: این مجموعه با شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی توانسته است قدم بسیار بزرگی در راستای معرفی جهانی سیدالشهدا (ع) بردارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های موسسه وارث الانبیا، از لزوم همکاری بین این موسسه با مجموعه فرهنگی زیتون سخن گفت و افزود: بسیاری از کارهایی که در این مجموعه در حال انجام است تا به امروز در مجموعه‌های دیگر با این گستردگی و با این شیوه‌ها وجود نداشت و زمینه‌های متعددی برای تعامل و همکاری مابین این دو مجموعه وجود دارد. 

وی ادامه داد: مجموعه وارث در حوزه‌های تاریخی، اجتماعی، سیاسی و اعتقادی نهضت امام حسین (ع)، شناسایی کتب خطی مشتمل بر مقاتل، تاریخ، سیره و هر آن‌چه در خصوص امام حسین (ع) نگاشته شده است، همچنین چاپ و انتشار کتاب‌هایی با موضوع امام حسین (ع) و تولید و انتشار مجله علمی تخصصی با عنوان «الاصلاح الحسینی» فعالیت داشته است.

وی با بیان این‌که همه فعالیت‌های ما در راستای معرفی هر چه بیشتر نهضت حسینی است، افزود: رصد و پاسخگویی به شبهات پیرامون نهضت امام حسین (ع)، تحقیق، چاپ و انتشار موسوعه علمی کلمات امام حسین (ع)، تولید دائره‌المعارف امام حسین (ع)، شناسایی پایان‌نامه‌های ارشد و دکترای نگاشته شده پیرامون امام حسین (ع)، ترجمه کتاب‌های چاپ شده پیرامون امام حسین (ع) به زبان عربی از دیگر برنامه‌های موسسه وارث الانبیا (عج) می‌باشد.

وی، رصد و شناسایی هر آن‌چه پیرامون امام حسین (ع) در سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای و نیز فضای مجازی وجود دارد و نیز برگزاری نشست‌های علمی و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی را از فعالیت‌های مهم موسسه زیتون عنوان کرد و افزود: بسیاری از حوزه‌هایی که موسسه وارث در آن فعالیت می‌کند اهداف مشترکی با مجموعه فرهنگی زیتون دارد که این زمینه را برای همکاری‌های بیشتر بین این دو مجموعه فراهم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: می‌توان از توانمندی‌ها و نیروی جوانی که در این مجموعه در حال فعالیت است برای پیشبرد این اهداف بهره جست.

التمیمی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به مخاطب غیر شیعه و غیر مسلمان برای معرفی سیدالشهدا (ع) افزود: موسسه وارث الانبیا در نظر دارد برای هر سه مخاطب خود یعنی مخاطب مسلمان شیعه، مسلمان اهل سنت و مخاطب سوم غیر مسلمان و غیر شیعه محتوای مورد نیاز را فراهم و سیدالشهدا (ع) را به آن‌ها معرفی کند. 

وی تاکید کرد: بر همین اساس این موسسه می‎‌تواند به لحاظ مخاطب‌شناسی و تولید محتوا با مجموعه زیتون همکاری‌های متفاوتی تعریف کند.