به گزارش کرب‌و‌بلا، دومین روز برگزاری گردهمایی مجمع دوستداران امام حسین علیه‌السلام با برگزاری 4 نشست تخصصی به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش، نشست «ضرورت و نتایج دانشنامه تخصصی امام حسین (ع)» با حضور دکتر حسین طارمی، مدیر علمی دانشنامه جهان اسلام و دکتر محمدرضا فخر روحانی، دکترای زبان‌شناسی برگزار گردید.

در این نشست دکتر طارمی ضمن قدردانی از تدوین دانشنامه تخصصی امام حسین (ع) در کانون فرهنگی زیتون، ابعاد گسترده و جنبه‌های گوناگون امام حسین (ع) و قیام ایشان را زمینه‌ای مناسب برای خلق دانش‌نامه این حوزه ارزیابی کرد و افزود: به جرأت می‌توان گفت اقدامات امام حسین (ع) که نمود بارز آن در واقعه کربلا جلوه می‌کند، هم‌ارز ظهور دین مبین اسلام گستره‌ای وسیع و در سطح جهانی داشته و به همان میزان تاریخ‌ساز بوده است.

طارمی همچنین تاکید کرد: پژوهش‌های زیرساختی، اساسی‌ترین رکن دانشنامه تخصصی امام‌ حسین (ع) قرار ‌گیرد.

در ادامه، نشست تخصصی «نقد و بررسی عملکرد رسانه‌های ایران در حوزه دین» با حضور فرید مدرسی، علی اشرف فتحی و دکتر عبدالرضا سپنجی برگزار شد.

در این نشست مدرسی با اشاره به ظهور رسانه‌های جدید، گفت: ما در رسانه‌های جدید باید کنش‌های جدید هم داشته باشیم. متاسفانه ما هیچ قدمی در رسانه‌های جدید با تولید پیام مذهبی نداشته‌ایم. 

نشست تخصصی دیگر با موضوعات «اثرگذاری عاشورا بر زندگی اجتماعی» با حضور اساتید سرشناس جامعه‌شناسی دکتر احمد صدری، احمد شکرچی، پیمان اسحاقی و محسن حسام مظاهری برگزار شد.

همچنین نشست «قطعیت تاریخ عاشورا و تفاسیر متفاوت از آن» از دیگر نشست‌های برگزار شده در این روز بود.

مشروح این نشست‌ها به زودی در وب سایت کرب‌و‌بلا منتشر خواهد شد.