به گزارش کرب‌و‌بلا، کانون فرهنگی زیتون، گردهمایی «;مجمع دوستداران امام حسین (ع)»; را به مناسبت جشن میلاد امام حسین علیه‌السلام و اعیاد شعبانیه برگزار می‌کند.

محمدحسین مظاهری دبیر برگزاری این گردهمایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کرب‌و‌بلا گفت: این گردهمایی همه ساله به مناسبت اعیاد شعبانیه در این کانون برگزار می‌شود اما امسال بنا شد این گردهمایی، سه روزه و با برگزاری نشست‌های تخصصی همراه باشد.

مدیر روابط عمومی مؤسسه زیتون با اشاره به لزوم نگاه فرهنگی به مقوله مذهب در معرفی اهل‌بیت (ع) افزود: هدف از این گردهمایی حضور دوستداران سیدالشهدا (ع) برای همفکری در خصوص معرفی و شناساندن بهتر امام حسین (ع)، با تاکید بر کارهای فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی در مورد محورهای برگزاری این گردهمایی گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی، معرفی و رونمایی پروژه‌ها و آشنایی با مجمع دوستداران امام حسین (ع) از محورهای مهم این گردهمایی است.

مظاهری در خصوص موضوعات نشست‎ها و میزگردها افزود: نشست‌های تخصصی با محوریت موضوع امام حسین (ع) در حوزه‌های فلسفه، تاریخ، علوم اجتماعی، رسانه و هنر برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: این میزگردها و نشست‌ها با هدف شکل‌گیری مباحثه علمی و با حضور کارشناسان متخصص و جمعی از اساتید دانشگاهی برگزار خواهد شد.

وی هدف از این گردهمایی را حضور دوستداران سیدالشهدا (ع) برای همفکری و کارهای فرهنگی عنوان کرد.

مظاهری همچنین گفت: اثرگذاری عاشورا بر زندگی اجتماعی، امام حسین (ع) و معنای زندگی، مسائل و چالش‌های سینمای حسینی، اهمیت و نتایج دانشنامه اینترنتی امام حسین (ع)، نقد و بررسی عملکرد رسانه‌های ایران در حوزه دین، برخی از میزگردهای مهمی است که در این گردهمایی به بحث گذاشته خواهد شد.

مظاهری در پایان تاکید کرد: علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات همایش می‌توانند به ربات تلگرامی «;مجمع دوستداران امام حسین (ع)»; به آدرس IHLC_bot@ مراجعه کنند.

گردهمایی مجمع دوستداران امام حسین (ع) در روزهای 13، 14 و 15 اردیبهشت از ساعت 15 تا 22 برگزار می‌شود.

گفتنی است مؤسسه زیتون یک مجموعه مردم نهاد است که با هدف معرفی اهل‌بیت (ع) و به صورت تخصصی در مورد موضوعات مرتبط با امام حسین (ع) فعالیت می‌کند.

پروژه‌هایی نظیر قلک فرهنگی، طرح واقعیت مجازی کربلا، دانشنامه امام حسین (ع)، وب سایت تخصصی امام حسین (ع)، صندوق قرض الحسنه زیارت و گالری جانا از جمله فعالیت‌های شاخص این مؤسسه است که برخی از آن‌ها در این گردهمایی رونمایی و معرفی خواهند شد.

 


برای پی‌;گیری اخبار نشست‌;های تخصصی این گردهمایی می توانید لینک‌;های زیر را دنبال کنید:

نشست خبری «مجمع دوستداران امام حسین (ع)» برگزار شد

نشست معرفی «;واقعیت مجازی کربلا»;

نشست تخصصی «;ضرورت و نتایج دانشنامه تخصصی امام حسین (ع)»; 

نشست «;بررسی مسائل و چالش‌;های سینمای دینی ایران»; 

نشست «;تاثیر عاشورا بر زندگی اجتماعی»;

نشست «;تغییرات مناسک نذر و ظهور نذر فرهنگی»;

نشست «;نقد و بررسی عملکرد رسانه‌;های ایران در حوزه دین»;

نشست «;آینده فضای مجازی و ضرورت بهره‌;گیری از آن در حوزه فرهنگ و دین»;


برنامه‌‌های مختلف این گردهمایی در پوستر زیر اطلاع رسانی شده است: 

 

poster_Event_All_teleg_(1).jpg