به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، در شماره 434 هفته نامه همشهری جوان، مطلبی با عنوان «عاشورا، توی کربلا آدم خنگ می شود!» منتشر شد که انتخاب تیتر مذکور از سوی این هفته نامه برای عده‌ای از مخاطبان و کاربران سوال برانگیز شد. 

در پی انتشار این خبر در پایگاه خبری شیعه آنلاین (اینجا)، سردبیر مجلات همشهری برای این سایت جوابیه ای ارسال کرد که به شرح ذیل است:
 

جناب آقای ... 

سردبیر محترم شیعه آنلاین 
 

با سلام 

احتراما به استحضار شما همکار مطبوعاتی گرانقدر و خوانندگان گرانمایه سایت وزین شیعه آن لاین می رساند، در شماره 434 همشهری جوان دل نوشته ای از سفر به کربلا با نیت ابراز اردات به آستان مقدس ابا عبدالله الحسین علیه السلام به قلم آقای روح الله رجایی از نویسندگان ارزشی ، متعهد و فعال در حوزه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی  منتشر شده است. 

در فرازی از این ابراز ارادت به امام حسین علیه السلام آمده است: « شب وقتی دوباره به حرم برگشتم باز با دیدن حرم گریه ام گرفت حالا که فکرش را می کنم می بینم روزعاشورا من خنگ شده بودم،هنگ بودم.چیزی نمی فهمیدم،که اگر می فهمیدم باید از غصه اش دق مرگ می شدم...»

همانگونه که درسطور بالا نویسنده عشق خود به امام حسین علیه السلام را ابراز می نماید. ایشان در فرازهای متعدد مطلب  خود نیز بارها تاکید دارند که باید از غم حسین بن علی علیه السلام و یارانش دق مرگ می شده«الان ظهر عاشوراست،من دریک قدمی حرم امام حسین علیه اسلام هستم و باید آن قدر گریه کنم تا دق مرگ شوم»

پرداخت به موضوعات مذهبی وسیره ائمه اطهار علیه السلام از اهداف و ماموریت های اصلی گروه مجلات همشهری است. علاوه بر انتشار ماهنامه مذهبی آیه دیگر نشریات گروه مجلات همشهری و به صورت ویژه همشهری جوان هر ساله به مناسبت ماه محرم و سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه السلام برای پاسداشت و زنده نگاه داشتن یاد و نام و راه امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش تدارک گسترده ای می بینند و مطالب مختلفی با همین موضوع منتشر می کنند.

یقینا انتخاب کلمه «آدم خنگ می شود» برای تیتر انتخاب نادرست و بدسلیقگی ما بوده است. لذا امیدواریم عاشقان آستان امام حسین علیه السلام این خطای سهوی را بر دوست داران آن حضرت در همشهری جوان و گروه مجلات همشهری ببخشند.

 

اکبر هاشمی

 سردبیر ارشد گروه مجلات همشهری