به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، حسن ربیعی با اشاره به ابعاد مادی و معنوی فرهنگ وقف اظهار کرد: یکی از بارزترین مصداق‌های تزکیه، صدقه و کامل‌ترین مصداق آن، وقف است که به واسطه وقف، اصل مال انسان ثابت می‌ماند و فرع (منافع) آن نیز با دوام و ثباتِ آن اصل، جریان خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه « 28 هزار موقوفه با نیت عزاداری و اطعام برای امام حسین علیه السلام در کشور ثبت شده است» افزود: حدود 19 هزار موقوفه با نیت عزاداری و تعزیه داری امام حسین علیه السلام و 9 هزار موقوفه با نیت اطعام عزاداران حسینی در کشور موجود است که برخی نیز دارای نیات مشترک هستند.

ربیعی با بیان این‌که «امسال در راستای اجرای دقیق و امینانه نیات موقوفات مرتبط با امام حسین علیه السلام، سومین سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 2980 بقعه متبرکه و امامزاده سراسر کشور برگزار شد» افزود: در راستای اجرای این طرح، 12 میلیون و 125 هزار نفر براساس نیات واقفان نیک اندیش اطعام شدند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: سال 88 در راستای اجرای امینانه نیات واقفان در خصوص اطعام عزاداران حسینی، 6 میلیون و 412 هزار و 282 نفر، در سال 89 ، 6 میلیون و 881 هزار و 551 نفر، در سال 90 ، 7 میلیون و 432 هزار و 256 نفر و در سال 91 ، 7 میلیون و 276 هزار و 15 نفر اطعام شدند.

وی در پایان با اشاره به موقوفاتی که با نیات اطعام عزاداران حسینی هستند، تاکید کرد: این اطعام در مراسم عزادارای که همراه با قرائت قرآن، سخنرانی و مدیحه سرایی است، صورت گرفت و البته در خصوص موقوفاتی که برای اطعام، قید زمان و مکان اعلام شده، طبق همان نیت عمل شده است.

 


به نقل از ایسنا